İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99401022 Sağlık Okuryazarlığı 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Sağlık Okuryazarlığı Tanımı ve Bileşenleri, Sağlık Okuryazarlığının Önemi, Sağlık Okuryazarlığını Etkileyen Faktörler, Türkiye'de ve Dünya'da Sağlık Okuryazarlığının Durumu, Sağlık Okur Yazarlığının Diyaliz Hastalarına Etkisi, Sağlık Okuryazarlığının Geliştirilmesi, Sağlık Okuryazarlığı Ölçüm Yöntemleri, Türkiye'de ve Dünya'da sağlık okuryazarlık faaliyetlerine ilişkin yürütülen çalışmalar (öğrenci sunumları)
Dersin Amacı
Öğrenciye, doğru sağlık davranışları göstermesinde güvenilir ve doğru bilgiyi anlama, ulaşma ve kullanma kapasitesini geliştirmesi için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P14 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme. P.14.1 1
Ö2 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme P.14.2 1
Ö3 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme. P.14.3 1
Ö4 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme. P.14.4 1
Ö5 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme. P.14.5 1
Ö6 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme. P.14.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin İçeriğin ve Amacının Tanıtımı
2 Sağlık Okuryazarlığı Tanımı ve Bileşenleri
3 Sağlık Okuryazarlığının Önemi
4 Sağlık Okuryazarlığını Etkileyen Faktörler
5 Türkiye'de ve Dünya'da Sağlık Okuryazarlığının Durumu
6 Sağlık Okur Yazarlığının Kadın Sağlığına Etkisi
7 Sağlık Okur Yazarlığının Kadın Sağlığına Etkisi-Devam
8 Sağlık Okuryazarlığının Geliştirilmesi
9 Sağlık Okuryazarlığı Ölçüm Yöntemleri
10 Sağlık Okuryazarlığı Ölçüm Yöntemleri-Devam
11 Türkiye'de ve Dünya'da sağlık okuryazarlık faaliyetlerine ilişkin yürütülen çalışmalar- Öğrenci Sunumu
12 Türkiye'de ve Dünya'da sağlık okuryazarlık faaliyetlerine ilişkin yürütülen çalışmalar- Öğrenci Sunumu
13 Türkiye'de ve Dünya'da sağlık okuryazarlık faaliyetlerine ilişkin yürütülen çalışmalar- Öğrenci Sunumu
14 Türkiye'de ve Dünya'da sağlık okuryazarlık faaliyetlerine ilişkin yürütülen çalışmalar- Öğrenci Sunumu
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Absam Analiz Haziran 2015 Sayı:2 Sağlık Okuryazarlığı Doç. Dr. Hasan Hüseyin Yıldırım
Hasta Güvenliği ve Sağlık Okuryazarlığı, Ali Güven Gece Kitaplığı
Okyay P, Abacığil F. (2016). Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Ölçekleri Güvenilirlik ve Geçerlilik Çalışması T.C. Sağlık Bakanlığı, 1025, Ankara.
Sarıyar S, Fırat Kılıç H. (2019). Sağlık Okuryazarlığının Değerlendirilmesinde Kullanılan Araçlar HUHEMFAD-JOHUFON 6(2), 126-131.
Yıldırım F, Keser A. (2015). Sağlık Okuryazarlığı. Ankara Üniversitesi Yayın No: 455 Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yayın No: 3
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 81
Toplam Yük / 30 2,70
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P14
Ö1 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme. 5
Ö2 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme 5
Ö3 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme. 5
Ö4 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme. 5
Ö5 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme. 5
Ö6 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme. 5