İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99401011 Meslek Etiği 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Etik kavramına giriş, etik ve ahlak kavramları arasındaki fark, mesleki etik ve tıp etiği kavramları, mesleki etik sorumluluklar, Meslek etiği açısından hasta takibinde hekim, hasta ve hasta yakını ilişkilerinde dikkat etmesi gereken kurallar, hasta ve çalışan haklarını incelemek, mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları, bilişim ve bilgi etiği kavramı, bilişimde gizlilik ve doğruluk, dijital vatandaşlık ve etik, sosyal medya ve bilgi güvenliği, özel grup hastalara etik yaklaşımlar, etik açıdan hayvan hakları
Dersin Amacı
Optisyenlik alanında çalışma hayatında etik ilkelere ve değerlere bağlı davranış kazandırma
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P14 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme. P.14.1 1
Ö2 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme P.14.2 1
Ö3 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme. P.14.3 1
Ö4 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme. P.14.4 1
Ö5 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme. P.14.5 1
Ö6 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme. P.14.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Etik kavramı
2 Etik ve ahlak kavramı
3 Etik kurallar ve etik sistemleri
4 Meslek etiği ve tıp etiği kavramlarını incelemek
5 Mesleki etik sorumluluklar ve iş yerinde etik ortam sağlamak
6 Meslek etiği açısından hasta takibinde hekim, hasta ve hasta yakını ilişkilerinde dikkat etmesi gereken kurallar
7 ara sınav
8 Hasta ve sağlık çalışanı haklarını incelemek
9 Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları
10 Bilişim ve bilgi etiği kavramı
11 Bilişimde gizlilik ve doğruluk
12 Dijital vatandaşlık ve etik
13 Sosyal medya ve bilgi güvenliği
14 Özel grup hastalara etik yaklaşımlar, Etik açıdan hayvan hakları
15 Final sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar H. Ferhan Odabaşı, Şenay Ozan Leymun (Editörler) (2019). Bilişim Etiği ve Güvenliği. Nobel Yayınları. Ankara
Tıp Etiği El Kitabı Dünya Hekimler Birliği (Çeviren: Dr. Murat CİVANER), Türk Tabipler Birliği Yayınları – 2005
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 81
Toplam Yük / 30 2,70
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P14
Ö1 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme. 5
Ö2 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme 5
Ö3 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme. 5
Ö4 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme. 5
Ö5 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme. 5
Ö6 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme. 5