Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04831004 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ | B-Z26 | [email protected] | 7956 | Salı 09:00-11:00 |
Dersin İçeriği
Pazarlama, Müşteri ve müşteri ilişkileri ile ilgili kavramlar, Hizmet ve müşteri hizmetleri, Müşteri ilişkileri, amaçları, evreleri ve yönetimi, Müşteri tatmini, Müşteri sadakati, Müşteride değer yaratma, Müşteri ilişkileri yönetimi sürecinde iletişim, MİY'nde müşteri hizmetleri, Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi, Örgütsel Kültür, Örgüt kültürünün değişimi, MİY'nde başarılı olma yöntemleri, MİY ile kuramsal performansı artırma yolları, MİY'nde karşılaşılan engeller.
Dersin Amacı
Öğrencilerin müşterilerini tanıma ve analiz edebilme yeteneklerini geliştirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P11 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olur ve tüm paydaşlar ile etkin bir iletişim kurar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ifade edebilme. | P.11.1 | 1 |
Ö2 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini kavrayabilme. | P.11.2 | 1 |
Ö3 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme. | P.11.3 | 1 |
Ö4 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin optisyenlik alanına etkilerini ölçer. | P.11.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Pazarlama, Müşteri ve müşteri ilişkileri ile ilgili kavramlar |
2 | Hizmet ve müşteri hizmetleri |
3 | Müşteri ilişkileri, amaçları, evreleri ve yönetimi |
4 | Müşteri tatmini |
5 | Müşteri sadakati |
6 | Müşteride değer yaratma |
7 | Müşteri ilişkileri yönetimi sürecinde iletişim |
8 | Ara Sınav |
9 | MİY'nde müşteri hizmetleri |
10 | Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi |
11 | Örgütsel Kültür |
12 | Örgüt kültürünün değişimi |
13 | MİY'nde başarılı olma yöntemleri |
14 | MİY ile kuramsal performansı artırma yolları |
15 | MİY'nde karşılaşılan engeller |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Barutçugil İ., 2009. Müşteri ilişkileri ve satış yönetimi, Kariyer yayıncılık. |
Bilge F.A., 2010. Müşteri ilişkileri yönetimi, Gazi Kitabevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 81 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,70 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P11 |
---|---|---|
Ö1 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ifade edebilme. | 5 |
Ö2 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini kavrayabilme. | 5 |
Ö3 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme. | 5 |
Ö4 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin optisyenlik alanına etkilerini ölçer. | 5 |