Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04831003 | Bilişim teknolojileri ve Medula Sistemi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders; Sgk medula optik sistemini tanıma ve hak sorgulama yapabilme.,SGK medula optik sisteminde manuel reçete girişi, girişi yapılan reçetenin kontrol edilmesi.,SGK medula optik sisteminde dönem sonlandırma işlemi.,Afak kontakt lens, prizmatik cam ve teleskopik gözlük reçetelerinin rapor kaydetme işlemleri,SGK fiyat listesi ve cam gruplarını tanıma.,Ürün Takip Sistemi nedir, hangi amaçla müesseselerde kullanılır.,Ürün Takip Sistemi kullanarak ürün aldım - verdim işlemleri gerçekleştirme.,Ürün Takip Sisteminde Tüketiye Verme bildirimi,Tüketiciden İade alma işlemleri.,bireysel ve kurumsal müesseselerde kullanılan çeşitli paket programların isimleri -sistemsel işleyişi,Stok giriş , Marka Tanımları, Cam,Lens,Çerçeve stok girişleri,Stok çıkış işlemleri , şubeler arası stok transferi .,Stok kartları, Stok sayımı, Barkod basımı, ,Cari hesap hareketleri, Kasa föy kontrolü, ödeme planı taksitli ve açık hesapların kapatılması.,Müşteri kaydı oluşturarak ,fatura kesilmesi gibi konularını içermektedir.; konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Optisyenlik müesseselerinde kullanılan SGK medula optik sistemi işleyişini, Ürün Takip Sistemini öğrenmek ve temel paket programlarını etkin bir şekilde kullanılabilme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P6 | Optisyenlik alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | P.6.1 | 1 |
| Ö2 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | P.6.2 | 1 |
| Ö3 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | P.6.4 | 1 |
| Ö4 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme. | P.6.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sgk medula optik sistemini tanıma ve hak sorgulama yapabilme. |
| 2 | SGK medula optik sisteminde manuel reçete girişi, girişi yapılan reçetenin kontrol edilmesi. |
| 3 | SGK medula optik sisteminde dönem sonlandırma işlemi. |
| 4 | Afak kontakt lens, prizmatik cam ve teleskopik gözlük reçetelerinin rapor kaydetme işlemleri |
| 5 | SGK fiyat listesi ve cam gruplarını tanıma. |
| 6 | Ürün Takip Sistemi nedir, hangi amaçla müesseselerde kullanılır. |
| 7 | Ürün Takip Sistemi kullanarak ürün aldım - verdim işlemleri gerçekleştirme. |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Ürün Takip Sisteminde Tüketiye Verme bildirimi,Tüketiciden İade alma işlemleri. |
| 10 | Bireysel ve kurumsal müesseselerde kullanılan çeşitli paket programların isimleri -sistemsel işleyişi |
| 11 | Stok giriş , Marka Tanımları, Cam,Lens,Çerçeve stok girişleri |
| 12 | Stok çıkış işlemleri , şubeler arası stok transferi . |
| 13 | Stok kartları, Stok sayımı, Barkod basımı, |
| 14 | Cari hesap hareketleri, Kasa föy kontrolü, ödeme planı taksitli ve açık hesapların kapatılması. |
| 15 | Müşteri kaydı oluşturarak ,fatura kesilmesi gibi konularını içermektedir. |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bilişim Teknolojileri, 2019, Serhat Bahadır KERT, Nobel Akademik Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 81 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,70 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P6 |
|---|---|---|
| Ö1 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | 5 |
| Ö2 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | 5 |
| Ö3 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | 5 |
| Ö4 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme. | 5 |
