Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04831001 | Gözlük Cam Teknolojileri | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ | B-131 | [email protected] | 7955 | Salı 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Malzemelerin Sınıflandırılması/ Amorf ve Kristal Yapılar/ Camın Yapısı ve Doğada Bulunuşu/ Camı Oluşturan Hammaddeler ve Cam Çeşitleri/Cam Üretim ve Kaplama Yöntemleri/Camın Özellikleri/ Renklerinde Göre Cam Çeşitleri ve Lenslerin Renklendirme Yöntemleri/ Gözlük Merceği Çeşitleri/ Optik Camların Sınıflandırılması/Gözlük Merceği Kaplamaları/ Atom ve Yapısı/Periyodik Cetvel
Dersin Amacı
Genel Kimya ile ilgili temel bilgilerin edinilmesi, Optisyenlikte cam kimyası ve yapısının öğrenilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Optisyenlik alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | P.6.1 | 1 |
Ö2 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | P.6.2 | 1 |
Ö3 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | P.6.4 | 1 |
Ö4 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme. | P.6.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Malzemelerin Sınıflandırılması |
2 | Amorf ve Kristal Yapılar |
3 | Camın Yapısı ve Doğada Bulunuşu |
4 | Camı Oluşturan Ham Maddeler ve Cam Çeşitleri |
5 | Cam Üretim ve Kaplama Yöntemleri |
6 | Camın Özellikleri |
7 | Renklerine Göre Cam Çeşitleri ve Lenslerin Renklendirme Yöntemleri |
8 | Ara Sınav |
9 | Gözlük Merceği Çeşitleri |
10 | Optik Camların Sınıflandırılması (Organik Camlar, Mineral Camlar, Trivex ve Polikarbonat Camlar) |
11 | Gözlük Merceği Kaplamaları |
12 | Gözlük Merceği Kaplamaları |
13 | Atom ve Yapısı |
14 | Periyodik Cetvel |
15 | Genel Tekrar |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Cam Malzemelerin Optisyenlikte Uygulamaları, Nobel Yayınevi, 2023. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 81 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,70 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 |
---|---|---|
Ö1 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | 5 |
Ö2 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | 5 |
Ö3 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | 5 |
Ö4 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme. | 5 |