Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04831001 | Gözlük Cam Teknolojileri | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ | B-131 | [email protected] | 7955 | Salı 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Malzemelerin Sınıflandırılması/ Amorf ve Kristal Yapılar/ Camın Yapısı ve Doğada Bulunuşu/ Camı Oluşturan Hammaddeler ve Cam Çeşitleri/Cam Üretim ve Kaplama Yöntemleri/Camın Özellikleri/ Renklerinde Göre Cam Çeşitleri ve Lenslerin Renklendirme Yöntemleri/ Gözlük Merceği Çeşitleri/ Optik Camların Sınıflandırılması/Gözlük Merceği Kaplamaları/ Atom ve Yapısı/Periyodik Cetvel
Dersin Amacı
Genel Kimya ile ilgili temel bilgilerin edinilmesi, Optisyenlikte cam kimyası ve yapısının öğrenilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P6 | Optisyenlik alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | P.6.1 | 1 |
| Ö2 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | P.6.2 | 1 |
| Ö3 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | P.6.4 | 1 |
| Ö4 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme. | P.6.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Malzemelerin Sınıflandırılması |
| 2 | Amorf ve Kristal Yapılar |
| 3 | Camın Yapısı ve Doğada Bulunuşu |
| 4 | Camı Oluşturan Ham Maddeler ve Cam Çeşitleri |
| 5 | Cam Üretim ve Kaplama Yöntemleri |
| 6 | Camın Özellikleri |
| 7 | Renklerine Göre Cam Çeşitleri ve Lenslerin Renklendirme Yöntemleri |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Gözlük Merceği Çeşitleri |
| 10 | Optik Camların Sınıflandırılması (Organik Camlar, Mineral Camlar, Trivex ve Polikarbonat Camlar) |
| 11 | Gözlük Merceği Kaplamaları |
| 12 | Gözlük Merceği Kaplamaları |
| 13 | Atom ve Yapısı |
| 14 | Periyodik Cetvel |
| 15 | Genel Tekrar |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Cam Malzemelerin Optisyenlikte Uygulamaları, Nobel Yayınevi, 2023. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 81 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,70 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P6 |
|---|---|---|
| Ö1 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | 5 |
| Ö2 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | 5 |
| Ö3 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | 5 |
| Ö4 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme. | 5 |
