Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04830009 | Optisyenlik III | 2 | Güz | 3 | 3+0+6 | 11 | 11 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ |
Yardımcı(lar) | Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ | B-131 | [email protected] | 7955 | Salı 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Ders, gözlük camları çeşitleri ve özellikleri, gözlük camlarının tanınması ve ölçülmesi, montajının yapılması ve gözlük camı ve çerçevesinin montajında kullanılan cihazlar konularını içerir.
Dersin Amacı
Dersin temel hedefi; gözlük camları ve gözlük çerçevelerinin özelliklerine göre sınıflandırılması ve lens diyoptrilerinin tespitinin yapılması öğretilmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. | 4 |
P6 | Optisyenlik alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
P9 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgi birikimine hakim olur ve edindiği bilgileri mesleki olarak uygular. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. | P.1.3 | 4 |
Ö4 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. | P.1.4 | 1 |
Ö5 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | P.6.1 | 1 |
Ö6 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | P.6.2 | 1 |
Ö7 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanında uygulayabilme. | P.6.3 | 4 |
Ö8 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | P.6.4 | 1 |
Ö9 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı için zenginleştiren stratejiler geliştirebilme. | P.6.5 | 1 |
Ö10 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme. | P.6.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Yüze Göre Gözlük Çerçeve Seçimi, Çerçeve Ayarlarının Yapılması, PD ve Montaj Yüksekliğinin Farklı Ölçüm Teknikleriyle Belirlenmesi |
2 | Kemik Çerçeve Montajı |
3 | Metal çerçeve montajı |
4 | Nilör çerçeve montajı |
5 | Faset çerçeve montajı ve matkap kullanımı |
6 | Faset çerçeve montajı ve matkap kullanımı |
7 | Faset çerçeve montajı ve matkap kullanımı |
8 | Ara Sınav |
9 | Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Sferik cam) |
10 | Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Sferik cam) |
11 | Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Sfero silindirik cam) |
12 | Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Sfero silindirik cam) |
13 | Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Nilör Çerçeve) |
14 | Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Nilör Çerçeve) |
15 | Genel Tekrar |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aksak E., Küçüker T., 2005. Gözlükçülük, Esen Ofset Matbaacılık. |
Özdemir E., Yarar O., 2016. Temel Optisyenlik, Güneş Tıp Kitabevleri. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 11 | 154 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 6 | 84 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 320 | ||
Toplam Yük / 30 | 10,67 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 11 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 |
---|---|---|---|
Ö1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | 4 | 5 |
Ö2 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | 4 | 5 |
Ö3 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. | 4 | 5 |
Ö4 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. | 4 | 5 |
Ö5 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | 4 | 5 |
Ö6 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | 4 | 5 |
Ö7 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanında uygulayabilme. | 4 | 5 |
Ö8 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | 4 | 5 |
Ö9 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı için zenginleştiren stratejiler geliştirebilme. | 4 | 5 |
Ö10 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme. | 4 | 5 |