İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04830009 Optisyenlik III 2 Güz 3 3+0+6 11 11
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ
Yardımcı(lar) Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ B-131 [email protected] 7955 Salı
14:00-16:00
Dersin İçeriği
Ders, gözlük camları çeşitleri ve özellikleri, gözlük camlarının tanınması ve ölçülmesi, montajının yapılması ve gözlük camı ve çerçevesinin montajında kullanılan cihazlar konularını içerir.
Dersin Amacı
Dersin temel hedefi; gözlük camları ve gözlük çerçevelerinin özelliklerine göre sınıflandırılması ve lens diyoptrilerinin tespitinin yapılması öğretilmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. 4
P6 Optisyenlik alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. 5
P9 Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgi birikimine hakim olur ve edindiği bilgileri mesleki olarak uygular. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. P.1.1 1
Ö2 Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. P.1.2 1
Ö3 Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. P.1.3 4
Ö4 Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. P.1.4 1
Ö5 Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. P.6.1 1
Ö6 Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. P.6.2 1
Ö7 Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanında uygulayabilme. P.6.3 4
Ö8 Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. P.6.4 1
Ö9 Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı için zenginleştiren stratejiler geliştirebilme. P.6.5 1
Ö10 Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme. P.6.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yüze Göre Gözlük Çerçeve Seçimi, Çerçeve Ayarlarının Yapılması, PD ve Montaj Yüksekliğinin Farklı Ölçüm Teknikleriyle Belirlenmesi
2 Kemik Çerçeve Montajı
3 Metal çerçeve montajı
4 Nilör çerçeve montajı
5 Faset çerçeve montajı ve matkap kullanımı
6 Faset çerçeve montajı ve matkap kullanımı
7 Faset çerçeve montajı ve matkap kullanımı
8 Ara Sınav
9 Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Sferik cam)
10 Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Sferik cam)
11 Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Sfero silindirik cam)
12 Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Sfero silindirik cam)
13 Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Nilör Çerçeve)
14 Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Nilör Çerçeve)
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Aksak E., Küçüker T., 2005. Gözlükçülük, Esen Ofset Matbaacılık.
Özdemir E., Yarar O., 2016. Temel Optisyenlik, Güneş Tıp Kitabevleri.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 11 154
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 14 6 84
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 320
Toplam Yük / 30 10,67
Dersin AKTS Kredisi: 11
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P6
Ö1 Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. 4 5
Ö2 Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. 4 5
Ö3 Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. 4 5
Ö4 Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. 4 5
Ö5 Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. 4 5
Ö6 Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. 4 5
Ö7 Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanında uygulayabilme. 4 5
Ö8 Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. 4 5
Ö9 Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı için zenginleştiren stratejiler geliştirebilme. 4 5
Ö10 Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme. 4 5