Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04830008 | Staj | 2 | Güz | 3 | 0+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ | B-Z26 | [email protected] | 7956 | Salı 09:00-11:00 |
Dersin İçeriği
Öğrenciler 20 iş gününde 160 saat süresince programda öğrendiği bilgilerin uygulamasını optik mağazasında yapar.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin, programda öğrenilen teorik ve pratik bilgilerini optik mağazalarında uygulamaya geçirmesidir. Bunun yanında optik mağazayı tanıyarak yapılması gereken işlemleri öğrenmeleri ve kullanılan makine ve malzemeleri tanımaları planlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. | 5 |
P6 | Optisyenlik alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | P.1.1 | 7 |
Ö2 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | P.1.2 | 7 |
Ö3 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. | P.1.3 | 7 |
Ö4 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. | P.1.4 | 7 |
Ö5 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme. | P.1.5 | 7 |
Ö6 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme. | P.1.6 | 7 |
Ö7 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | P.6.1 | 7 |
Ö8 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | P.6.2 | 7 |
Ö9 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanında uygulayabilme. | P.6.3 | 7 |
Ö10 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | P.6.4 | 7 |
Ö11 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı için zenginleştiren stratejiler geliştirebilme. | P.6.5 | 7 |
Ö12 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme. | P.6.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Optik mağazayı tanıma, Cam ve çerçeve çeşitlerini öğrenmek, Cam kesimi, Cam montajı |
2 | Reçete okuma, Gözlük yapımı, Gözlük tamiri |
3 | Satış teknikleri, Gözlük kullanımında dikkat edilmesi gerekenler |
4 | Lensler, Reçeteye göre lens seçimi, Tamamlayıcı diğer optik ürünler |
5 | Cam ve çerçeve çeşitlerini öğrenmek, Cam kesimi, Cam montajı |
6 | Reçete okuma, Gözlük yapımı, Gözlük tamiri |
7 | Satış teknikleri, Gözlük kullanımında dikkat edilmesi gerekenler |
8 | Lensler, Reçeteye göre lens seçimi, Tamamlayıcı diğer optik ürünler |
9 | Cam ve çerçeve çeşitlerini öğrenmek, Cam kesimi, Cam montajı |
10 | Reçete okuma, Gözlük yapımı, Gözlük tamiri |
11 | Satış teknikleri, Gözlük kullanımında dikkat edilmesi gerekenler |
12 | Lensler, Reçeteye göre lens seçimi, Tamamlayıcı diğer optik ürünler |
13 | Cam ve çerçeve çeşitlerini öğrenmek, Cam kesimi, Cam montajı |
14 | Reçete okuma, Gözlük yapımı, Gözlük tamiri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aksak E ve Küçüker T., 2005. Gözlükçülük, Esen Ofset Matbaacılık. |
Özdemir E ve Yarar O., 2016. Temel Optisyenlik, Güneş Tıp Kitapevleri |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | 1 | 100 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 20 | 8 | 160 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 160 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,33 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 |
---|---|---|---|
Ö1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | 5 | 5 |
Ö2 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | 5 | 5 |
Ö3 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. | 5 | 5 |
Ö4 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. | 5 | 5 |
Ö5 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme. | 5 | 5 |
Ö6 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme. | 5 | 5 |
Ö7 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | 5 | 5 |
Ö8 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | 5 | 5 |
Ö9 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanında uygulayabilme. | 5 | 5 |
Ö10 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | 5 | 5 |
Ö11 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı için zenginleştiren stratejiler geliştirebilme. | 5 | 5 |
Ö12 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme. | 5 | 5 |