Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04821011 | Davranış Bilimleri | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ | B-Z26 | [email protected] | 7956 | Salı 09:00-11:00 |
Dersin İçeriği
Davranış Bilimleri ve Diğer Sosyal Bilimler, Öğrenme, İletişim, Sözlü iletişim, Sözsüz iletişim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran faktörler, Özel durumlarda iletişim (görme, işitme, bedensel engellilerle iletişim, çocuklarla, ergenlerle, yaşlılarla), Gruplar -Sosyal Etki, Tutumlar, Tutumların tanımı, Tutumların gelişimini, İkna (İnandırma), Güdüleme, Algılama, Liderlik, Saldırganlık ve Çatışma, Öfke ve saldırganlık, Öfke ve saldırganlığın tanımlanması, Öfke ve saldırganlığın nedenleri, Saldırgan hasta ile iletişim, Zaman Yönetimi, Stres Yönetimi, Yaşam Yönetimi, Tükenmişlik Kavramı, Birey ve Örgütler Açısından Önemi Tükenmişliğin tanımı Tükenmişliğin nedenleri Tükenmişlikle baş etme,
Dersin Amacı
Öğrencilerin kişiler arası ilişkilerinin, sosyal ve psikolojik boyutlarıyla yer aldığı alanları genel olarak tanıma, davranışsal farklılıkların nedenlerini, tutumların nasıl ve niçin değiştiğini, öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini davranış tutum alışkanlık kültür psikoloji ile ilgili temel unsurları birbiriyle uyumlaştırarak yaşamında kullanmaya yönelten etkenleri kavrama davranışla ilgili yaklaşım ve uygulamaları geçmişteki, günümüzdeki ve gelecekteki durumunu ele alarak inceleme ve yorumlamayı öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P11 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olur ve tüm paydaşlar ile etkin bir iletişim kurar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ifade edebilme. | P.11.1 | 1 |
Ö2 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini kavrayabilme. | P.11.2 | 1 |
Ö3 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme. | P.11.3 | 1 |
Ö4 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin optisyenlik alanına etkilerini ölçer. | P.11.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Davranış Bilimleri ve Diğer Sosyal Bilimler |
2 | Öğrenme |
3 | İletişim, Sözlü iletişim, Sözsüz iletişim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran faktörler, Özel durumlarda iletişim (görme, işitme, bedensel engellilerle iletişim, çocuklarla, ergenlerle, yaşlılarla) |
4 | Gruplar -Sosyal Etki |
5 | Tutumlar, Tutumların tanımı, Tutumların gelişimini |
6 | İkna (İnandırma) |
7 | Ara Sınav |
8 | Güdüleme- Algılama |
9 | Liderlik |
10 | Saldırganlık ve Çatışma, Öfke ve saldırganlık, Öfke ve saldırganlığın tanımlanması, Öfke ve saldırganlığın nedenleri, Saldırgan hasta ile iletişim |
11 | Zaman Yönetimi |
12 | Stres Yönetimi |
13 | Yaşam Yönetimi, Tükenmişlik Kavramı, Birey ve Örgütler Açısından Önemi Tükenmişliğin tanımı, Tükenmişliğin nedenleri, Tükenmişlikle baş etme |
14 | Dönem Sonu Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ayan S. Aile içi şiddet. Aile İçinde çocuğa yönelik şiddet. Ütopya Yayınları, İstanbul, 2010. Canatan K, Yıldırım E. Aile sosyolojisi. Açılım kitap, 2010. Tarhan N. Duyguların Dili. Timaş Yayınları, İstanbul, 2010 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 81 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,70 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P11 |
---|---|---|
Ö1 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ifade edebilme. | 5 |
Ö2 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini kavrayabilme. | 5 |
Ö3 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme. | 5 |
Ö4 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin optisyenlik alanına etkilerini ölçer. | 5 |