İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04821010 Mağaza Yönetimi 1 Bahar 2 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ B-Z26 [email protected] 7956 Salı
09:00-11:00
Dersin İçeriği
Perakendecilik, Görsel Mağazacılık, Mağaza İç ve Dış Tasarımı, Satış Yönetimi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin Mağaza Yönetim konusunda sistematik ve detaylı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P12 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak kendi işini kurabilecek bilgi ve yetkinliklere sahip olur, kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmalarını sağlar. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. P.12.1 1
Ö2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerin temel prensiplerini anlayabilme. P.12.2 1
Ö3 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri sahada deneyimleyebilme. P.12.3 1
Ö4 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri entegre ederek saha deneyimlerine yansıtabilme. P.12.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Perakendeciliğe Giriş
2 İyi Bir Perakendecinin Özellikleri
3 Mağaza Yönetim Kuralları
4 Kavramlar ile Perakendecilik
5 Görsel Mağazacılık
6 Mağaza Tasarımı
7 Satış Süreçleri Yönetimi
8 Ara Sınav
9 Müşteri İlişkileri Yönetimi
10 Mağaza Yöneticisinin Görev ve Sorumlulukları
11 Optisyenlik Mağaza Uygulamalı Ödev
12 Optisyenlik Mağaza Uygulamalı Ödev
13 Optisyenlik Mağaza Uygulamalı Ödev
14 Optisyenlik Mağaza Uygulamalı Ödev
15 Optisyenlik Mağaza Uygulamalı Ödev
16 Ödev Teslimi-Genel Tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Müşteri Odaklı Mağaza Yönetimi, 2008, Yrd. Doç. Dr. Şuayıp Özdemir, Nobel Yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 81
Toplam Yük / 30 2,70
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P12
Ö1 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. 5
Ö2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerin temel prensiplerini anlayabilme. 5
Ö3 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri sahada deneyimleyebilme. 5
Ö4 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri entegre ederek saha deneyimlerine yansıtabilme. 5