Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04821010 | Mağaza Yönetimi | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ | B-Z26 | [email protected] | 7956 | Salı 09:00-11:00 |
Dersin İçeriği
Perakendecilik, Görsel Mağazacılık, Mağaza İç ve Dış Tasarımı, Satış Yönetimi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin Mağaza Yönetim konusunda sistematik ve detaylı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P12 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak kendi işini kurabilecek bilgi ve yetkinliklere sahip olur, kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmalarını sağlar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | P.12.1 | 1 |
Ö2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerin temel prensiplerini anlayabilme. | P.12.2 | 1 |
Ö3 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri sahada deneyimleyebilme. | P.12.3 | 1 |
Ö4 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri entegre ederek saha deneyimlerine yansıtabilme. | P.12.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Perakendeciliğe Giriş |
2 | İyi Bir Perakendecinin Özellikleri |
3 | Mağaza Yönetim Kuralları |
4 | Kavramlar ile Perakendecilik |
5 | Görsel Mağazacılık |
6 | Mağaza Tasarımı |
7 | Satış Süreçleri Yönetimi |
8 | Ara Sınav |
9 | Müşteri İlişkileri Yönetimi |
10 | Mağaza Yöneticisinin Görev ve Sorumlulukları |
11 | Optisyenlik Mağaza Uygulamalı Ödev |
12 | Optisyenlik Mağaza Uygulamalı Ödev |
13 | Optisyenlik Mağaza Uygulamalı Ödev |
14 | Optisyenlik Mağaza Uygulamalı Ödev |
15 | Optisyenlik Mağaza Uygulamalı Ödev |
16 | Ödev Teslimi-Genel Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Müşteri Odaklı Mağaza Yönetimi, 2008, Yrd. Doç. Dr. Şuayıp Özdemir, Nobel Yayıncılık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 81 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,70 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P12 |
---|---|---|
Ö1 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | 5 |
Ö2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerin temel prensiplerini anlayabilme. | 5 |
Ö3 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri sahada deneyimleyebilme. | 5 |
Ö4 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri entegre ederek saha deneyimlerine yansıtabilme. | 5 |