Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04821009 | Temel Matematik | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ | B-131 | [email protected] | 7955 | Salı 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Sayılar, Bölme-Bölünebilme, Basit Eşitsizlikler, Mutlak değer, Üslü ve köklü sayılar, Çarpanlara ayırma ve denklemler, Oran ve orantı, kümeler, bağıntı ve fonksiyon, işlem ve modüler aritmetik, Problemler.
Dersin Amacı
Öğrencinin ortaöğretimden getirdiği temel matematiksel alt yapıyı destekleyerek ilgili mesleki alanda işlemler yapabilecek donanımı mümkün kılmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P10 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgilerini kullanarak mesleki sorumluluğunu bağımsız olarak yürütür. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri ifade edebilme. | P.10.1 | 1 |
Ö2 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | P.10.2 | 1 |
Ö3 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri saha deneyimlerine dönüştürerek uygulayabilme. | P.10.3 | 1 |
Ö4 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri uygulama sonuçlarına karşılaştırarak analiz edebilme. | P.10.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Doğal sayılar ve Tam sayılar |
2 | Rasyonel sayılar ve Ondalık sayılar |
3 | Bölme-Bölünebilme |
4 | Basit Eşitsizlikler |
5 | Mutlak değer |
6 | Üslü ve Köklü sayılar |
7 | Çarpanlara ayırma ve denklemler |
8 | Ara Sınav |
9 | Oran ve orantı |
10 | Kümeler |
11 | Bağıntı ve fonksiyon |
12 | İşlem ve modüler aritmatik |
13 | Problemler |
14 | Problemler |
15 | Genel Tekrar |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aksu B, 2017. Meslek Yüksek Okulları İçin Temel Matematik, Umuttepe Yayınları. |
Kaya R., Ünsal N., 1989. Matematiğe Giriş, Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 81 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,70 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P10 |
---|---|---|
Ö1 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri ifade edebilme. | 5 |
Ö2 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | 5 |
Ö3 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri saha deneyimlerine dönüştürerek uygulayabilme. | 5 |
Ö4 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri uygulama sonuçlarına karşılaştırarak analiz edebilme. | 5 |