Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04821008 | Girişimcilik | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ | B-131 | [email protected] | 7955 | Salı 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Girişimcilik ilgili kavramlar, Girişimcilik çeşitleri, Girişimcinin özellikleri, İş Fikri Alanları, Girişimcilik ve Yaratıcılık, Girişimcilik ve Yenilik, İş planı, Pazarlama Planı, Üretim Planı, Yönetim Planı, Finans Planı, Girişimcilik ve Yeni Ekonomi, Franchising, Girişimcilikte Yeni Eğilimler.
Dersin Amacı
Öğrencilerin yenilikçi ve yaratıcı yeteneklerini geliştirerek, risk almalarını cesaretlendirerek, girişimcilik becerilerini güçlendirmek ve açığa çıkarmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P12 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak kendi işini kurabilecek bilgi ve yetkinliklere sahip olur, kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmalarını sağlar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | P.12.1 | 1 |
| Ö2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerin temel prensiplerini anlayabilme. | P.12.2 | 1 |
| Ö3 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri sahada deneyimleyebilme. | P.12.3 | 1 |
| Ö4 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri entegre ederek saha deneyimlerine yansıtabilme. | P.12.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş, Girişimcilik ilgili kavramlar |
| 2 | Girişimcilik çeşitleri, Girişimcinin özellikleri |
| 3 | İş Fikri Alanları |
| 4 | Girişimcilik ve Yaratıcılık |
| 5 | Girişimcilik ve Yenilik |
| 6 | İş planı |
| 7 | Pazarlama Planı |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Üretim Planı |
| 10 | Yönetim Planı |
| 11 | Finans Planı |
| 12 | Girişimcilik ve Yeni Ekonomi |
| 13 | Franchising |
| 14 | Girişimcilikte Yeni Eğilimler |
| 15 | Genel Tekrar |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bayraktaroğlu S., Girişimcilik Ders Notları, Sakarya Üniversitesi İİBF. |
| Marangoz M., 2016. Girişimcilik, Beta Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 81 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,70 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P12 |
|---|---|---|
| Ö1 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | 5 |
| Ö2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerin temel prensiplerini anlayabilme. | 5 |
| Ö3 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri sahada deneyimleyebilme. | 5 |
| Ö4 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri entegre ederek saha deneyimlerine yansıtabilme. | 5 |
