İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04821008 Girişimcilik 1 Bahar 2 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ B-131 [email protected] 7955 Salı
10:00-12:00
Dersin İçeriği
Girişimcilik ilgili kavramlar, Girişimcilik çeşitleri, Girişimcinin özellikleri, İş Fikri Alanları, Girişimcilik ve Yaratıcılık, Girişimcilik ve Yenilik, İş planı, Pazarlama Planı, Üretim Planı, Yönetim Planı, Finans Planı, Girişimcilik ve Yeni Ekonomi, Franchising, Girişimcilikte Yeni Eğilimler.
Dersin Amacı
Öğrencilerin yenilikçi ve yaratıcı yeteneklerini geliştirerek, risk almalarını cesaretlendirerek, girişimcilik becerilerini güçlendirmek ve açığa çıkarmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P12 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak kendi işini kurabilecek bilgi ve yetkinliklere sahip olur, kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmalarını sağlar. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. P.12.1 1
Ö2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerin temel prensiplerini anlayabilme. P.12.2 1
Ö3 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri sahada deneyimleyebilme. P.12.3 1
Ö4 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri entegre ederek saha deneyimlerine yansıtabilme. P.12.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş, Girişimcilik ilgili kavramlar
2 Girişimcilik çeşitleri, Girişimcinin özellikleri
3 İş Fikri Alanları
4 Girişimcilik ve Yaratıcılık
5 Girişimcilik ve Yenilik
6 İş planı
7 Pazarlama Planı
8 Ara Sınav
9 Üretim Planı
10 Yönetim Planı
11 Finans Planı
12 Girişimcilik ve Yeni Ekonomi
13 Franchising
14 Girişimcilikte Yeni Eğilimler
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bayraktaroğlu S., Girişimcilik Ders Notları, Sakarya Üniversitesi İİBF.
Marangoz M., 2016. Girişimcilik, Beta Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 81
Toplam Yük / 30 2,70
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P12
Ö1 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. 5
Ö2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerin temel prensiplerini anlayabilme. 5
Ö3 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri sahada deneyimleyebilme. 5
Ö4 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri entegre ederek saha deneyimlerine yansıtabilme. 5