Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04821006 | Muhasebe | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Aynur AKPINAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Aynur AKPINAR | C-111 | [email protected] | 7644 | Pazartesi 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Hesap Kavramı ve Hesapların İşleyiş Kuralları, Muhasebede İş Akışı, Muhasebede Kullanılan Defter ve Belgeler, muhasebenin temel ilke ve varsayımları, muhasebede işlem sırası ve 1 yıllık muhasebe döngüsü, kısa dönem yabancı kaynaklar, uzun dönem yabancı kaynaklar.
Dersin Amacı
Bir işletmede bir dönem boyunca oluşabilecek mali olayları muhasebeleştirerek, işletmenin bilanço, gelir tablosu gibi mali tablolarını düzenleyebilecek noktaya gelmesi hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olur ve tüm paydaşlar ile etkin bir iletişim kurar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ifade edebilme. | P.11.1 | 1 |
| Ö2 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini kavrayabilme. | P.11.2 | 1 |
| Ö3 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme. | P.11.3 | 1 |
| Ö4 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin optisyenlik alanına etkilerini ölçer. | P.11.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Genel tanıtım muhasebeye giriş |
| 2 | Muhasebe temel kavramlar, Temel muhasebe eşitliği ve mali tablolar |
| 3 | Hesap Kavramı, Yevmiye maddesi ve Bilanço |
| 4 | Kasa Hesabı, Banka Hesabı ve Çekler Hesabı |
| 5 | Ticari Alacaklar ve Diğer Alacaklar |
| 6 | Ticari malların alım satım işlemleri ve KDV hesaplamaları |
| 7 | Menkul kıymet Alım Satım İşlemleri |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Dönem Ayırıcı Hesaplar |
| 10 | Maddi Duran Varlıklar ve Amortismanları |
| 11 | Maddi Olmayan Duran Varlıklar ve Amortismanları |
| 12 | Kısa vadeli ve Uzun vadeli Borçlar |
| 13 | Gelir ve gider hesapları |
| 14 | Gelir Tablosunun hazırlanması |
| 15 | Genel tekrar |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Erturan, İ.E. ve Tunçez, H.A.2014. Genel Muhasebe I-II |
| Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi, Prof. Dr. Orhan Sevilengül, 2019 | |
| Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi, Prof. Dr. Yurdakul Çaldağ, Prof. Dr. Yıldız Ayanoğlu, 2019 | |
| Genel Muhasebe: İlkeler ve Uygulamalar, Nobel Yayın Dağıtım, Prof. Dr. Yüksel Koç Yalkın, 2009 | |
| Genel Muhasebe Problemleri, Siyasal Kitabevi, Prof. Dr. Ercan Bayazıtlı, 2009 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 81 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,70 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 |
|---|---|---|
| Ö1 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ifade edebilme. | 5 |
| Ö2 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini kavrayabilme. | 5 |
| Ö3 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme. | 5 |
| Ö4 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin optisyenlik alanına etkilerini ölçer. | 5 |
