İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04821005 Halk Sağlığı 1 Bahar 2 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER B-Z27 [email protected] 7550 Salı
10:00-12:00
Dersin İçeriği
Sağlık, Hastalık ve Halk Sağlığı Kavramları, Sağlığı Koruma ve Geliştirme Uygulamaları, Türkiye'de ve Dünyada Sağlık Hizmetleri, Sağlıkta Eşitsizlikler, Sağlık Çalışanlarının Sağlığı Kadın Sağlığı ve Aile Planlaması, Çocuk Sağlığı, Yaşlı Sağlığı Toplum Ruh Sağlığı, Bulaşıcı Hastalıkların Önlenmesi ve Kontrolü, Bağışıklama, Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Göz Hastalıklarına Yaklaşım
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere, halk sağlığı disiplininin ilke ve hedeflerini tanıtmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde ilk yardım ve tıbbi terminoloji bilgisine hâkim olur hem aile hem de toplum sağlığı konularında bilinç kazanır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. P.2.1 1
Ö2 Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. P.2.2 1
Ö3 Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme. P.2.3 1
Ö4 Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. P.2.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sağlık ve Hastalık Kavramı
2 Sağlığı Koruma ve Geliştirme Uygulamaları
3 Halk Sağlığı Kavramı
4 Türkiye'de ve Dünyada Sağlık Hizmetleri
5 Sağlıkta Eşitsizlikler
6 Sağlık Çalışanlarının Sağlığı
7 Kadın Sağlığı ve Aile Planlaması
8 Ara Sınav
9 Okul Sağlığı, Ergen Sağlığı
10 Toplum Ruh Sağlığı
11 Bulaşıcı Hastalıkların Önlenmesi ve Kontrolü, Bağışıklama
12 Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Göz Hastalıklarına Yaklaşım-I
13 Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Göz Hastalıklarına Yaklaşım-II
14 Yaşlı Sağlığı
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Öztek Z. (2020) HALK SAĞLIĞI Kuramlar ve Uygulamalar . Güler Ç, Akın L. (2015) Halk Sağlığı Temel Bilgiler 1-2-3
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 20 20
Toplam İş Yükü: 77
Toplam Yük / 30 2,57
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2
Ö1 Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. 5
Ö2 Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. 5
Ö3 Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme. 5
Ö4 Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. 5