Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04821005 | Halk Sağlığı | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER | B-Z27 | [email protected] | 7550 | Salı 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Sağlık, Hastalık ve Halk Sağlığı Kavramları, Sağlığı Koruma ve Geliştirme Uygulamaları, Türkiye'de ve Dünyada Sağlık Hizmetleri, Sağlıkta Eşitsizlikler, Sağlık Çalışanlarının Sağlığı Kadın Sağlığı ve Aile Planlaması, Çocuk Sağlığı, Yaşlı Sağlığı Toplum Ruh Sağlığı, Bulaşıcı Hastalıkların Önlenmesi ve Kontrolü, Bağışıklama, Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Göz Hastalıklarına Yaklaşım
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere, halk sağlığı disiplininin ilke ve hedeflerini tanıtmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde ilk yardım ve tıbbi terminoloji bilgisine hâkim olur hem aile hem de toplum sağlığı konularında bilinç kazanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. | P.2.2 | 1 |
Ö3 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme. | P.2.3 | 1 |
Ö4 | Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. | P.2.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sağlık ve Hastalık Kavramı |
2 | Sağlığı Koruma ve Geliştirme Uygulamaları |
3 | Halk Sağlığı Kavramı |
4 | Türkiye'de ve Dünyada Sağlık Hizmetleri |
5 | Sağlıkta Eşitsizlikler |
6 | Sağlık Çalışanlarının Sağlığı |
7 | Kadın Sağlığı ve Aile Planlaması |
8 | Ara Sınav |
9 | Okul Sağlığı, Ergen Sağlığı |
10 | Toplum Ruh Sağlığı |
11 | Bulaşıcı Hastalıkların Önlenmesi ve Kontrolü, Bağışıklama |
12 | Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Göz Hastalıklarına Yaklaşım-I |
13 | Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Göz Hastalıklarına Yaklaşım-II |
14 | Yaşlı Sağlığı |
15 | Genel Tekrar |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Öztek Z. (2020) HALK SAĞLIĞI Kuramlar ve Uygulamalar . Güler Ç, Akın L. (2015) Halk Sağlığı Temel Bilgiler 1-2-3 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü: | 77 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,57 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 |
---|---|---|
Ö1 | Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. | 5 |
Ö2 | Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. | 5 |
Ö3 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme. | 5 |
Ö4 | Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. | 5 |