Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04821004 | İşletme Yönetimi | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ | B-Z26 | [email protected] | 7956 | Salı 09:00-11:00 |
Dersin İçeriği
İşletme ile ilgili temel kavramlar, işletme türleri, işletmelerin kuruluş süreçleri, yönetim ve organizasyon, çağdaş ve güncel kavramlar.
Dersin Amacı
İşletme yönetimi hakkında yeterli bilgiye sahip olmak, güncel işletme yöneticiliği uygulamalarını takip edebilecek seviyeye ulaşmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olur ve tüm paydaşlar ile etkin bir iletişim kurar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ifade edebilme. | P.11.1 | 1 |
| Ö2 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini kavrayabilme. | P.11.2 | 1 |
| Ö3 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme. | P.11.3 | 1 |
| Ö4 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin optisyenlik alanına etkilerini ölçer. | P.11.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İşletme ve Temel Kavramlar |
| 2 | Yönetim ve Temel Kavramlar |
| 3 | Yönetim Fonksiyonları (Planlama) |
| 4 | Yönetim Fonksiyonları (Örgütleme) |
| 5 | Yönetim Fonksiyonları (Yöneltme) |
| 6 | Yönetim Fonksiyonları (Yöneltme Devam) |
| 7 | Yönetim Fonksiyonları (Eşgüdümleme, Kontrol) |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Yönetim Kuramları |
| 10 | Geleneksel (Klasik) Yönetim ve Organizasyon Teorisi |
| 11 | Davranışsal (Neo-Klasik) Yönetim ve Organizasyon Teorisi |
| 12 | Davranışsal (Neo-Klasik) Yönetim ve Organizasyon Teorisi (Devam) |
| 13 | Modern Organizasyon Teorisi |
| 14 | Modern Sonrası, Çağdaş ve Güncel Kavramlar |
| 15 | Genel Tekrar |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Koç E., 2017. Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi, Seçkin. |
| Koçel T., 2018. İşletme Yöneticiliği, Beta Yayıncılık | |
| Şimşek MŞ ve Çelik A., İşletme Yönetimi, Eğitim Yayınevi | |
| Şimşek MŞ ve Çelik A., 2018.Yönetim ve Organizasyon, Eğitim Yayınevi. | |
| Tengilimoğlu D, Işık O ve Akpolat M., 2018. Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 85 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,83 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 |
|---|---|---|
| Ö1 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ifade edebilme. | 5 |
| Ö2 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini kavrayabilme. | 5 |
| Ö3 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme. | 5 |
| Ö4 | Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin optisyenlik alanına etkilerini ölçer. | 5 |
