Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04821001 | Tıbbi Terminoloji | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Merve ARI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Merve ARI | B-Z27 | [email protected] | 7356 | Salı 10:00-11:45 |
Dersin İçeriği
İnsanın göz anatomisi ve fizyolojisine ilişkin temel kavramların ve optisyenlikle ilgili temel kavramların yanı sıra temel Latince ve genel bilgileri içerir.
Dersin Amacı
Meslek ile ilgili tıbbi terimlerin doğru biçimde telaffuz edilmesi, yazılması, ayırt edilmesi ve kullanılması için gerekli bilgi, becerileri ve yeterlikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde ilk yardım ve tıbbi terminoloji bilgisine hâkim olur hem aile hem de toplum sağlığı konularında bilinç kazanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.2.1 | 1 |
| Ö2 | Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. | P.2.2 | 1 |
| Ö3 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme. | P.2.3 | 1 |
| Ö4 | Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. | P.2.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tıbbi Terminolojiye giriş, tanımı ve tarihçesi |
| 2 | Tıbbi Terminoloji Söyleyiş Kuralları- Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler |
| 3 | Ön Ekler- Sonekler |
| 4 | Eponim, Akronim ve Genel Terimler |
| 5 | Hareket Sistemi |
| 6 | Dolaşım Sistemi |
| 7 | Genel Tekrar |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Sinir Sistemi |
| 10 | Solunum Sistemi |
| 11 | Üriner Sistem |
| 12 | Sindirim Sistemi |
| 13 | Göz Anatomisi ve Fizyolojisi |
| 14 | Göz Hastalıkları |
| 15 | Genel Tekrar |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Tıbbi Terminoloji. Recep Mesut. Selman Çıkmaz. Nobel Tıp Kitapevi. |
| Yüksekokullar İçin Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı. Sebahat Ekinci. H. Gül Hatipoğlu. Hatipoğlu Yayıncılık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü: | 81 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,70 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 |
|---|---|---|
| Ö1 | Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. | 5 |
| Ö2 | Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. | 5 |
| Ö3 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme. | 5 |
| Ö4 | Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. | 5 |
