Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04820007 | Optisyenlik II | 1 | Bahar | 2 | 3+0+5 | 10 | 10 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ | B-131 | [email protected] | 7955 | Perşembe 11:00-13:00 |
Dersin İçeriği
Ders, gözlük camları çeşitleri ve özellikleri, gözlük camlarının tanınması ve ölçülmesi, montajının yapılması ve gözlük camı ve çerçevesinin montajında kullanılan cihazlar konularını içerir.
Dersin Amacı
Dersin temel hedefi; gözlük camları ve gözlük çerçevelerinin özelliklerine göre sınıflandırılması ve lens diyoptrilerinin tespitinin yapılması öğretilmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. | 4 |
| P6 | Optisyenlik alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
| P9 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgi birikimine hakim olur ve edindiği bilgileri mesleki olarak uygular. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. | P.1.3 | 4 |
| Ö4 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. | P.1.4 | 1 |
| Ö5 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | P.6.1 | 1 |
| Ö6 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | P.6.2 | 1 |
| Ö7 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanında uygulayabilme. | P.6.3 | 4 |
| Ö8 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | P.6.4 | 1 |
| Ö9 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı için zenginleştiren stratejiler geliştirebilme. | P.6.5 | 1 |
| Ö10 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme. | P.6.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | T: Çerçeve hakkında temel bilgiler U: Plastik çerçeve montajı |
| 2 | T: Çerçeve hakkında temel bilgiler U: Metal çerçeve montajı |
| 3 | T: Çerçeve hakkında temel bilgiler U: Metal çerçeve montajı |
| 4 | T: Sferometre ile lens ölçümü ve soru çözümü U: Metal çerçeve montajı |
| 5 | T: Transpoze ve Adisyon soru çözümü U: Metal çerçeve montajı |
| 6 | T: Lenslerde Abbe Değeri, Absorbsiyon ve Dalga boyu Özellikleri U: Metal çerçeve montajı |
| 7 | T: Kutulama Tekniği ve soru çözümü U: Nilör çerçeve montajı |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | T: Manuel Fokometre U: Nilör çerçeve montajı |
| 10 | Teknik Gezi: Çerçeve İmalathanesi Gezisi |
| 11 | T: Manuel Fokometre kullanımı U: Nilör çerçeve montajı, Misina değişimi |
| 12 | T: Manuel Fokometre ve Trasnpoze soru çözümü U: Nilör çerçeve montajı, Misina değişimi |
| 13 | T: Pantoskopik açı ve Verteks Mesafesi U: Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Plastik Çerçeve Montajı) |
| 14 | T: Bifokal Camlar U: Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Metal Çerçeve Montajı) |
| 15 | T: Bifokal Camlar U: Kalıpsız Cam Kesme Makinası Anlatımı (Nilör Çerçeve Montajı) |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aksak E., Küçüker T., 2005. Gözlükçülük, Esen Ofset Matbaacılık. |
| Özdemir E., Yarar O., 2016. Temel Optisyenlik, Güneş Tıp Kitabevleri. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | 1 | 30 (%) |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 5 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 35 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 14 | 5 | 70 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 305 | ||
| Toplam Yük / 30 | 10,17 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 10 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | 4 | - |
| Ö2 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | 4 | - |
| Ö3 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. | 4 | - |
| Ö4 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. | 4 | - |
| Ö5 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | - | 5 |
| Ö6 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | - | 5 |
| Ö7 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanında uygulayabilme. | - | 5 |
| Ö8 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | - | 5 |
| Ö9 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı için zenginleştiren stratejiler geliştirebilme. | - | 5 |
| Ö10 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme. | - | 5 |
