Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04810006 | Görme Optiği | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Rahmi DUMAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Rahmi DUMAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Genel optik prensipler, elektromanyetik spektrum, görme olayı, görmenin fotokimyası, retinanın ışıkla uyarılmasıyla ortaya çıkan hisler, renkli görme, karanlığa ve aydınlığa adaptasyon, gözün optik özellikleri, gözün kırıcı yüzeylerinin optik özellikleri, şematik göz, anormal gözün optik sistemi, emetropi, emetropide hayal büyüklüğü, görme keskinliği, görme keskinliğine tesir eden faktörler, fokus derinliği, görme alanı, görme alanındaki eksiklikler, pupilla, pupilla refleksleri.
Dersin Amacı
Görme optiği, kırma kusurları ve kırma kusurlarının düzeltilme yöntemleri hakkında bilgi vermek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P9 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgi birikimine hakim olur ve edindiği bilgileri mesleki olarak uygular. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri açıklayabilme. | P.9.1 | 1 |
Ö2 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini anlayabilme. | P.9.2 | 1 |
Ö3 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgilerin nasıl uygulanabileceğini analiz edebilme. | P.9.4 | 1 |
Ö4 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına katkısını ele alarak değerlendirebilme. | P.9.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Optik ile ilgili genel bilgiler |
2 | İnsan gözünün optik sistemi |
3 | Görme yolları, görme alanı |
4 | Işık reaksiyonu, renkli görme |
5 | Görme keskinliği ölçümü |
6 | Görme keskinliğini etkileyen faktörler |
7 | Emetropi- Ametropi |
8 | Ara Sınav |
9 | Miyopi |
10 | Hipermetropi |
11 | Astigmatizma |
12 | Presbiyopi |
13 | Siklopleji |
14 | Rekraksiyon kusurlarının ölçülmesinde objektif yöntemler |
15 | Genel Tekrar |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Özer, A. 2005. Görme Optiği Ve Refraksiyon. Esen Matbaacılık, İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 81 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,70 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P9 |
---|---|---|
Ö1 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri açıklayabilme. | 5 |
Ö2 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini anlayabilme. | 5 |
Ö3 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgilerin nasıl uygulanabileceğini analiz edebilme. | 5 |
Ö4 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına katkısını ele alarak değerlendirebilme. | 5 |