Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04810005 | Optisyenlik I | 1 | Güz | 1 | 2+0+4 | 8 | 8 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ | B-131 | [email protected] | 7955 | Perşembe 11:00-13:00 |
Dersin İçeriği
Elle tanıma ve nötralizasyon, Fokometre, Transpoze, Sferometre, Gözlük Cam ve Çerçeveleri.
Dersin Amacı
Optisyenlik mesleği ile ilgili temel bilgi birikiminin yanı sıra mesleki anlamda uygulamalı beceri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. | 4 |
| P6 | Optisyenlik alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
| P9 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgi birikimine hakim olur ve edindiği bilgileri mesleki olarak uygular. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. | P.1.4 | 1 |
| Ö4 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | P.6.1 | 1 |
| Ö5 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | P.6.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Odak alıp, reçete değerini lensin üzerine aktarma |
| 2 | Çerçeve Ayarlarının Yapılması, Pupillametre cihazının tanıtımı, Öğrencilerle uygulamalı oftalmik cetvel ve pupillametre ölçüm çalışması. |
| 3 | Dijital Fokometre cihazı tanımı, uygulamalı gözlük camı kontrolü, reçete doğrulama ve merkezleme işlemleri. |
| 4 | El taşı kullanımı ve Plan Lensin El Taşı İle Kesimi |
| 5 | Optisyenlik mesleğinde temel teknik terimler, tanımlar ve semboller. |
| 6 | Transpoze kavramı ve soru çözümü |
| 7 | Refraksiyon kusurları |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Sferik Lens Plastik Çerçeveye Uygun El Taşı İle Kesimi |
| 10 | Ham Maddesine Göre Mercekler, Mineral Cam Kesimi |
| 11 | Gözlük kısımları, yapıları, çeşitleri ve kullanım amaçları |
| 12 | Odak alıp, reçete değerini lensin üzerine aktarma |
| 13 | Sferik camların markürlenmesi, çizimi ve tranşlanması |
| 14 | Sferik camların markürlenmesi, çizimi ve tranşlanması |
| 15 | Sferik camların plastik çerçeveye takılması |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Şen F., 2017. Gözlük Camlarının Montajı, Güneş Tıp Kitabevleri. |
| Aksak E ve Küçüker T., 2005. Gözlükçülük, Esen Ofset Matbaacılık. | |
| Özdemir E ve Yarar O., 2016. Temel Optisyenlik, Güneş Tıp Kitapevleri |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 245 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8,17 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | 4 | - |
| Ö2 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | 4 | - |
| Ö3 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. | 4 | - |
| Ö4 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | - | 5 |
| Ö5 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | - | 5 |
