Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04810004 | Geometrik Optik | 1 | Güz | 1 | 2+0+3 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ | B-131 | [email protected] | 7955 | Salı 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Işığın doğası, ışığın dalga modeli (dalgaboyu, frekans, elektromagnetik spektrum), yansıma ve kırılma kanunları, prizmalar ve prizmalarda dağınım, tam yansıma, düzlem ve küresel aynalarda yansıma kanunları, küresel kırıcı yüzeylerde kırılma, ince mercek bağıntısı, ince mercek sistemleri, kalın mercekler, düzlem aynada görüntü oluşumu, çukur aynalarda görüntü oluşumu, tümsek aynalarda görüntü oluşumu, yakınsak mercekler ve görüntü oluşumu, ıraksak mercekler ve görüntü oluşumu konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Işığın doğasını, yapısını, değişik ortamlardaki davranışını ve özelliklerinin öğrenilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P10 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgilerini kullanarak mesleki sorumluluğunu bağımsız olarak yürütür. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri ifade edebilme. | P.10.1 | 1 |
Ö2 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | P.10.2 | 1 |
Ö3 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri saha deneyimlerine dönüştürerek uygulayabilme. | P.10.3 | 4 |
Ö4 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri uygulama sonuçlarına karşılaştırarak analiz edebilme. | P.10.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Işık ve ışığın doğası hakkında genel bilgi. |
2 | Işığın parçacık ve dalga modeli, frekans, periyot ve dalga boyu kavramları. |
3 | Elektromanyetik spektrum, geometrik optikte ışık yaklaşımı |
4 | Işığın Yansıması (Düzgün yansıma, Dağınık Yansıma, Kırılma İndisi, Sınır Açısı vb) |
5 | Kırılma kanunları, Huygens İlkesi ve Prizmalarda kırılma |
6 | Gölge ve gölge oluşumu |
7 | Düzlem ayna ve görüntü oluşumu |
8 | Ara Sınav |
9 | Küresel aynalarda özel ışınlar |
10 | Küresel aynalarda görüntü oluşumu |
11 | Mercekler ve görüntü oluşumu |
12 | Merceklerin birleştirilmesi |
13 | Mercek kusurları |
14 | Mercek-Ayna Kombinasyonları |
15 | Genel Soru Çözümleri |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | S. Akkoyun, T. Bayram, "Fizik ve Geometrik Optik 1&2", 2. Edition, Seçkin Publishing, Ankara, 2018 A. Nesrullazade. "Geometrik Optiğin Temelleri, Problemler ve Çözümleri", Dora Publishing, 2012. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 109 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,63 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P10 |
---|---|---|
Ö1 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri ifade edebilme. | 5 |
Ö2 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | 5 |
Ö3 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri saha deneyimlerine dönüştürerek uygulayabilme. | 5 |
Ö4 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri uygulama sonuçlarına karşılaştırarak analiz edebilme. | 5 |