Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04810003 | Fizik | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Gamze EKİCİ | B-131 | [email protected] | 7955 | Perşembe 11:00-13:00 |
Dersin İçeriği
Ölçme ve birim sistemleri; Skaler ve vektörel nicelikler, Bir boyutta hareket; yol, hız, ivme ve hareket denklemleri; Newton'un hareket kanunları, kütle, ağırlık, Sürtünme kuvveti, İki boyutta hareket, İş, güç, enerji; Elektrostatik, Elektriklenme çeşitleri, Elektrik akımı, Potansiyel fark ve Ohm yasası.
Dersin Amacı
Öğrencilere, fiziğin temel kavramlarını aktarmak ve problem çözmede becerilerini geliştirmek, aynı zamanda öğrencilerin optisyenlik uygulamalarında karşılaşacakları çeşitli olayları ve durumları anlayabilecek temel fizik seviyesine ulaştırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgilerini kullanarak mesleki sorumluluğunu bağımsız olarak yürütür. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri ifade edebilme. | P.10.1 | 1 |
| Ö2 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | P.10.2 | 1 |
| Ö3 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri saha deneyimlerine dönüştürerek uygulayabilme. | P.10.3 | 1 |
| Ö4 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri uygulama sonuçlarına karşılaştırarak analiz edebilme. | P.10.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Fiziğin temel kavramlarını, temel büyüklüklerini, ölçüm birimlerini ve fiziğin ilkelerini anlama, |
| 2 | Vektörel ve skaler niceliklerin tanımlanması, |
| 3 | Vektörlerin üç boyutta gösterimi, vektörlerde toplama, çıkarma işlemi, |
| 4 | İki vektörün skaler ve vektörel çarpımları, |
| 5 | Malzemelerin yapısı ve özellikleri, |
| 6 | Bir boyutta hareket, konum, yer değiştirme, hız ve ivme |
| 7 | Bir boyutta hareket, konum, yer değiştirme, hız ve ivme |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Newton'un Hareket Yasaları |
| 10 | Sürtünme kuvveti |
| 11 | Bir boyutta sabit ivmeli hareket, serbest düşme hareketi, |
| 12 | İki boyutta hareket, konum, yer değiştirme, hız ve ivme |
| 13 | İş, güç, enerji |
| 14 | Elektrostatik, Elektriklenme Çeşitleri |
| 15 | Elektrik Akımı, Potansiyel fark ve Ohm yasası |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Karaoğlu B., 2020. Üniversiteler için Fizik, Seçkin Yayınevi. |
| Orhun Ö., 2009. Teknolojinin Bilimsel İlkeleri, Nobel yayın dağıtım. | |
| Serway R.A., 2015. Fen ve Mühendislik için Fizik 1, Palme Yayıncılık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 105 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 |
|---|---|---|
| Ö1 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri ifade edebilme. | 5 |
| Ö2 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | 5 |
| Ö3 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri saha deneyimlerine dönüştürerek uygulayabilme. | 5 |
| Ö4 | Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri uygulama sonuçlarına karşılaştırarak analiz edebilme. | 5 |
