Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04810002 | Göz Anatomisi ve Fizyolojisi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Rahmi DUMAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Rahmi DUMAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Göz Anatomisi· Ve fizyolosine Giriş, Orbita Anatomisi·, Kraniyal Sinirler, Görme Yolları. Göz Kapakları, Gözyaşı Sistemi·. göz Dışı Kaslar , göz Kürelerınıin Topografik Yapısı, Konjonktı·va, Sklera Ve Kornea ,Uvea ,Lens, göz Küresinı·n Boşlukları, Retina
Dersin Amacı
Gözün ve ilgili yapıların anatomisinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P9 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgi birikimine hakim olur ve edindiği bilgileri mesleki olarak uygular. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri açıklayabilme. | P.9.1 | 1 |
| Ö2 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini anlayabilme. | P.9.2 | 1 |
| Ö3 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgilerin nasıl uygulanabileceğini analiz edebilme. | P.9.4 | 1 |
| Ö4 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına katkısını ele alarak değerlendirebilme. | P.9.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Göz Anatomisi· Ve fizyolosine Giriş |
| 2 | Orbita Anatomisi |
| 3 | Kraniyal Sinirler |
| 4 | Görme Yolları |
| 5 | Göz Kapakları |
| 6 | Gözyaşı Sistemi· |
| 7 | göz Dışı Kaslar |
| 8 | göz Kürelerınıin Topografik Yapısı |
| 9 | Konjonktı·va |
| 10 | Sklera Ve Kornea |
| 11 | uvea |
| 12 | lens |
| 13 | göz küresinin boşlukları |
| 14 | retina |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Göz Anatomisi, 2015, Faruk RECEP, Dünya Tıp Kitabevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 81 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,70 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P9 |
|---|---|---|
| Ö1 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri açıklayabilme. | 5 |
| Ö2 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini anlayabilme. | 5 |
| Ö3 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgilerin nasıl uygulanabileceğini analiz edebilme. | 5 |
| Ö4 | Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına katkısını ele alarak değerlendirebilme. | 5 |
