Optisyenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04810001 | Mesleki Mevzuat ve Yönetim | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ | B-Z23 | [email protected] | 7956 | Salı 13:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Mesleki Tanımlar, Görev Yetki ve Sorumlulukları, Mesleki Mevzuat, Mesleğin Tarihi Gelişimi, Optisyenliğin Türkiye ve Dünyadaki Durumu.
Dersin Amacı
Optisyenlik mesleği ile ilgili temel bilgi birikimi kazanmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. | 3 |
| P6 | Optisyenlik alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | P.6.1 | 1 |
| Ö4 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | P.6.2 | 1 |
| Ö5 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | P.6.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi. |
| 2 | Optisyenlik mesleğinin tanımı, optisyenin görev ve sorumlulukları |
| 3 | Cam yapısı, tarihçesi, kullanım alanları ve özellikleri |
| 4 | Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi |
| 5 | Optisyenlik ve Optometri eğitiminin Dünyadaki durumu |
| 6 | Mesleki örgütler, Sivil toplum kuruluşları |
| 7 | Genel Tekrar/ Kısa Sınav |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Teminolojik terimler, görme kusurları, gözlük cam ve çerçeve terimleri |
| 10 | Teminolojik terimler, görme kusurları, gözlük cam ve çerçeve terimleri |
| 11 | 5193 Sayılı Optisyenlik Hakkında kanun |
| 12 | Optisyenlik Müessesleri Hakkında Yönetmelik |
| 13 | Türk Optisyenler ve Gözlükçüler Yönetmeliği |
| 14 | Türk Optisyen- Gözlükçüler Birliği Deontoloji Yönetmeliği |
| 15 | Genel Tekrar |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aksak E ve Küçüker T., 2005. Gözlükçülük, Esen Ofset Matbaacılık. |
| Özdemir E ve Yarar O., 2016. Temel Optisyenlik, Güneş Tıp Kitapevleri |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 106 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | 3 | - |
| Ö2 | Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | 3 | - |
| Ö3 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | - | 5 |
| Ö4 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme. | - | 5 |
| Ö5 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | - | 5 |
