Fizyoterapi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99901002 | Spor ve Sporcu Sağlığı | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Giriş, sporcularda görülen yaralanmalar, dünyada ve Türkiye'de spor, sporcularda yaralanma sonrası iyileşme fazları, spor yaralanmaları, sporcu yaralanmalarının sınıflaması, spor yaralanmalarının önlenmesi, engellilerde spor, spora dönüş
Dersin Amacı
Spor aktivitelerinin insan sağlığı üzerine etkileri
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yetisi kazanır | 3 |
| P3 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgileri edinebilme. | P.2.1 | 1 |
| Ö2 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgilerin uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme | P.2.4 | 1 |
| Ö3 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.3.1 | 1 |
| Ö4 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.3.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse giriş ve sporun tanımı |
| 2 | fiziksel aktivite, egzersiz ve spor |
| 3 | çocuklarda fiziksel aktivite, egzersiz ve spor |
| 4 | yaşlılarda fiziksel aktivite, egzersiz ve spor |
| 5 | engellilerde fiziksel aktivite, egzersiz ve spor |
| 6 | spor ve beslenme |
| 7 | sporda doping |
| 8 | sporda ergojenik yardımcılar |
| 9 | spor yaralanmaları |
| 10 | Sporcularda yaralanma sonrası iyileşme fazları |
| 11 | Sporcu yaralanmalarının sınıflanması |
| 12 | spor yaralanmalarının önlenmesi |
| 13 | Spora dönüş ve spora dönüş kriterleri |
| 14 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sporcu Sağlığı |
| Sporcu Sağlığı ve Performans |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 50 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgileri edinebilme. | 5 | - |
| Ö2 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgilerin uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme | 5 | - |
| Ö3 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | 4 |
| Ö4 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | 4 |
