İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99901002 Spor ve Sporcu Sağlığı 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Giriş, sporcularda görülen yaralanmalar, dünyada ve Türkiye'de spor, sporcularda yaralanma sonrası iyileşme fazları, spor yaralanmaları, sporcu yaralanmalarının sınıflaması, spor yaralanmalarının önlenmesi, engellilerde spor, spora dönüş
Dersin Amacı
Spor aktivitelerinin insan sağlığı üzerine etkileri
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yetisi kazanır 3
P3 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgileri edinebilme. P.2.1 1
Ö2 Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgilerin uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme P.2.4 1
Ö3 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.3.1 1
Ö4 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.3.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse giriş ve sporun tanımı
2 fiziksel aktivite, egzersiz ve spor
3 çocuklarda fiziksel aktivite, egzersiz ve spor
4 yaşlılarda fiziksel aktivite, egzersiz ve spor
5 engellilerde fiziksel aktivite, egzersiz ve spor
6 spor ve beslenme
7 sporda doping
8 sporda ergojenik yardımcılar
9 spor yaralanmaları
10 Sporcularda yaralanma sonrası iyileşme fazları
11 Sporcu yaralanmalarının sınıflanması
12 spor yaralanmalarının önlenmesi
13 Spora dönüş ve spora dönüş kriterleri
14 Genel Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Sporcu Sağlığı
Sporcu Sağlığı ve Performans
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 50 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3
Ö1 Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgileri edinebilme. 5 -
Ö2 Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgilerin uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme 5 -
Ö3 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - 4
Ö4 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - 4