Fizyoterapi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99400001 | Anatomi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şerife ALPA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Şerife ALPA | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Hücreler, dokular, iskelet sistemi, kas sistemi ve kas fizyolojisi, vücudu oluşturan kaslar ve fonksiyonları, sinir sistemi, dolaşım sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi ve diğer tüm organ ve dokuların anatomisi. Sindirim kanalı, sindirim bezleri, karın bölgesi anatomisi, ürogenital sistem anatomisi, endokrin sistem, sinir sistemine giriş: merkezi sinir sistemi, periferik sinir sistemi, otonom sinir sistem anatomisi, enterik sinir sistemi, visseral afferent lifler, duyu organları anatomisi.
Dersin Amacı
İnsanda tüm sistemlerin anatomisini tanımak, klinik örneklerle anatomik bilgiyi desteklemek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P9 | Alanındaki anatomi ve fizyoloji ile ilgili temel bilimsel bilgi birikimine hakim olur ve edindiği bilgileri mesleki olarak uygular. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanındaki anatomi ve fizyoloji ile ilgili temel bilimsel bilgileri açıklayabilme. | P.9.1 | 1 |
| Ö2 | Alanındaki anatomi ve fizyoloji ile ilgili temel bilimsel bilgileri fizyoterapi alanına nasıl katkı sağlayabileceğini anlayabilme. | P.9.2 | 1 |
| Ö3 | Alanındaki anatomi ve fizyoloji ile ilgili temel bilimsel bilgileri fizyoterapi alanına entegre edebilme. | P.9.3 | 1 |
| Ö4 | Alanındaki anatomi ve fizyoloji ile ilgili temel bilimsel bilgilerin nasıl uygulanabileceğini analiz edebilme. | P.9.4 | 1 |
| Ö5 | Alanındaki anatomi ve fizyoloji ile ilgili temel bilimsel bilgileri eleştirebilme. | P.9.5 | 1 |
| Ö6 | Alanındaki anatomi ve fizyoloji ile ilgili temel bilimsel bilgileri fizyoterapi alanına katkısını ele alarak değerlendirebilme. | P.9.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tıp Terminolojisi |
| 2 | İskelet Sistemi |
| 3 | Eklemler |
| 4 | Kas Sistemi |
| 5 | Kalp Anatomisi Ve İşleyişi |
| 6 | Arterial Sistem |
| 7 | Venöz Sistem, Lenfatik Sistem |
| 8 | Solunum Sistemi |
| 9 | Sindirim Sistemi |
| 10 | Erkek Genital Sistem-Kadın Genital Sistem |
| 11 | Üriner Sistem |
| 12 | Merkezi Sinir Sistemi |
| 13 | Periferik Sinir Sistemi |
| 14 | Duyu Organları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders slaytları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 86 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,87 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P9 |
|---|---|---|
| Ö1 | Alanındaki anatomi ve fizyoloji ile ilgili temel bilimsel bilgileri açıklayabilme. | 4 |
| Ö2 | Alanındaki anatomi ve fizyoloji ile ilgili temel bilimsel bilgileri fizyoterapi alanına nasıl katkı sağlayabileceğini anlayabilme. | 4 |
| Ö3 | Alanındaki anatomi ve fizyoloji ile ilgili temel bilimsel bilgileri fizyoterapi alanına entegre edebilme. | 4 |
| Ö4 | Alanındaki anatomi ve fizyoloji ile ilgili temel bilimsel bilgilerin nasıl uygulanabileceğini analiz edebilme. | 4 |
| Ö5 | Alanındaki anatomi ve fizyoloji ile ilgili temel bilimsel bilgileri eleştirebilme. | 4 |
| Ö6 | Alanındaki anatomi ve fizyoloji ile ilgili temel bilimsel bilgileri fizyoterapi alanına katkısını ele alarak değerlendirebilme. | 4 |
