Fizyoterapi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02640001 | Uygulamalı Ders | 2 | Bahar | 4 | 0+40+0 | 20 | 20 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Burcu DURSUN |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Burcu DURSUN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Burcu DURSUN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Klinik Uygulama
Dersin Amacı
Fizyoterapi alanında aldığı teorik eğitimi klinik alanda uygulayabilmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | P.1.1 | 7 |
| Ö2 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | P.1.2 | 7 |
| Ö3 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme | P.1.3 | 7 |
| Ö4 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. | P.1.4 | 7 |
| Ö5 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme. | P.1.5 | 7 |
| Ö6 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme. | P.1.6 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Klinik Uygulama |
| 2 | Klinik Uygulama |
| 3 | Klinik Uygulama |
| 4 | Klinik Uygulama |
| 5 | Klinik Uygulama |
| 6 | Klinik Uygulama |
| 7 | Klinik Uygulama |
| 8 | Klinik Uygulama |
| 9 | Klinik Uygulama |
| 10 | Klinik Uygulama |
| 11 | Klinik Uygulama |
| 12 | Klinik Uygulama |
| 13 | Klinik Uygulama |
| 14 | Klinik Uygulama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Fiziksel modaliteler ve elektroterapi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | 1 | 100 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 15 | 210 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 70 | 4 | 280 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 50 | 50 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 602 | ||
| Toplam Yük / 30 | 20,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 20 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | 3 |
| Ö2 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | 3 |
| Ö3 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme | 3 |
| Ö4 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. | 3 |
| Ö5 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme. | 3 |
| Ö6 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme. | 3 |
