Fizyoterapi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02631005 | Klinik Kinezyoloji | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hasan GERÇEK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Hasan GERÇEK | B-134 | [email protected] | 7544 | Salı 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Biomekani ve kinezyolojinin tanımı yapılacaktır, yaygın olarak kullanılan çeşitli terim ve kavramlar açıklanacaktır. Denge konularında kullanılan biomekanik prensipler açıklanacak ve örneklendirilecektir. Hareket ve hareket tipleri, mekanik prensipler, kemiğin normal özellikleri ve kemiğin normal/patolojik streslere fonksiyonel adaptasyonu, kemik hastalıkları; kollajendoku , kas ve kıkırdağın yapısı, mekanik özellikleri ve patokinetiği, synovial eklemlerin özellikleri, eklemlerde düzlemlere göre oluşan hareketler, eklemde sallanma ve kayma hareketi, denge, oryantasyon düzlemleri ve koordinatlar, omuz, dirsek, el-elbileği mekaniği ve patomekaniği öğretilecektir.
Dersin Amacı
Temel biomekani ve kinezyoloji hakkında teorik bilgi sahibi olmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme | P.1.3 | 1 |
| Ö4 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. | P.1.4 | 1 |
| Ö5 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme. | P.1.5 | 1 |
| Ö6 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme. | P.1.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı ve eğitimi |
| 2 | Kinezyoloji temel kavramlar, hareket kanunları |
| 3 | Kemik, kıkırdak, kas, tendon, ligament dokularının biomekanikleri ve patomekanikleri |
| 4 | Kemik, kıkırdak, kas, tendon, ligament dokularının biomekanikleri ve patomekanikleri |
| 5 | Eklemlerin oluşumu,sınıflaması |
| 6 | Yapısal fonksiyonel analiz (hareket düzlemleri, eklem yapıları ve fonksiyonları) |
| 7 | Hareketin nöral kontrolü(santral ve periferik sinir sistemi,piramidal ve ekstrepiramidalsistem,EMG) |
| 8 | Hareketin nöral kontrolü(santral ve periferik sinir sistemi,piramidal ve ekstrepiramidalsistem,EMG) |
| 9 | Ara Sınav |
| 10 | Enerji mekanizmaları ve dönüşümleri |
| 11 | Denge ve postür,postürün kontrolü |
| 12 | Omuz bölgesinin mekaniği ve patomekaniği |
| 13 | Dirsek bölgesinin mekaniği ve patomekaniği |
| 14 | El bileği ve el mekaniği ve patomekaniği |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kas İskelet Sistemi Kinezyolojisi - İstanbul Tıp |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 50 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 77 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,57 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | 5 |
| Ö2 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | 5 |
| Ö3 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme | 5 |
| Ö4 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. | 5 |
| Ö5 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme. | 5 |
| Ö6 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme. | 5 |
