Fizyoterapi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02630001 | Temel Ölçme ve Değerlendirme | 2 | Güz | 3 | 2+0+2 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Burcu DURSUN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Burcu DURSUN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Temel tanım ve kavramlar; Fizyoterapide ölçme prensipleri Hasta hikayesi ve değerlendirme yöntemleri Ağrı ve duyu değerlendirmesi
Dersin Amacı
Öğrencilere temel fizyoterapi değerlendirme yöntemleri hakkında teorik ve pratik bilgiler vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P13 | Fizyoterapi alanında temel ölçme ve değerlendirmeyi anlama ve kullanmayı öğrenir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | P.13.1 | |
| Ö2 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanına etkisini kavrayabilme. | P.13.2 | |
| Ö3 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanında uygulayabilme. | P.13.3 | |
| Ö4 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | P.13.4 | |
| Ö5 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanı için zenginleştiren stratejiler geliştirebilme. | P.13.5 | |
| Ö6 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanına etkisini değerlendirebilme. | P.13.6 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse giriş, temel kavramlar |
| 2 | Hasta hikayesi ve değerlendirme yöntemleri |
| 3 | Postür analizi |
| 4 | Postür analizi |
| 5 | Kas kısalığı ve değerlendirmesi |
| 6 | Esneklik ve değerlendirmesi |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Antropometrik ölçümler |
| 9 | Antropometrik ölçümler |
| 10 | Eklem hareketlerinin değerlendirilmesi , gonyametrik ölçümlerin yapılması |
| 11 | Eklem hareketlerinin değerlendirilmesi, gonyometrik ölçümlerin yapılması |
| 12 | Kas kuvvet değerlendirmeleri |
| 13 | Kas kuvvet değerlendirmeleri |
| 14 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Fizyoterapi Rehabilitasyon Cilt 2 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | 1 | 25 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 25 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 142 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P13 |
|---|---|---|
| Ö1 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | 5 |
| Ö2 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanına etkisini kavrayabilme. | 3 |
| Ö3 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanında uygulayabilme. | 5 |
| Ö4 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. | 3 |
| Ö5 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanı için zenginleştiren stratejiler geliştirebilme. | 3 |
| Ö6 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanına etkisini değerlendirebilme. | 3 |
