Fizyoterapi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02621004 | Tıbbi Terminoloji | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Merve ARI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Merve ARI | B-BZ27 | [email protected] | 7356 |
Dersin İçeriği
Tıbbı terminolojiye giriş. Kökler. Ön ekler. Son ekler. Tekil ve çoğul isim formlarının genel kullanımı. Hareket sistemine ilişkin terimler. Anatomik terimler. Tanısal terimler. Ameliyat terimleri. Semptomlara ilişkin terimler. Solunum sistemine ilişkin terimler. Dolaşım sistemine ilişkin terimler. Sindirim sistemine ilişkin terimler. Kan ve kan yapan organlara ilişkin terimler. Ürogenital sisteme ilişkin terimler. Sinir sistemine ilişkin terimler. İç salgı sistemine ilişkin terimler. Göze ilişkin terimler. Kulağa ilişkin terimler. Deriye ilişkin terimler. Tıbbı kısaltmalar. Rapor içeriklerinin çözümlenmesi ve yazılması sırasında tıbbı terminoloji kullanımı
Dersin Amacı
Genel tıbbi terimleri öğrenmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | Alanı ile ilgili temel düzeyde tıbbi terminoloji bilgisine hakim olur, insan vücudunun kinezyolojisini bilir ve sağlık, spor, egzersiz konularında bilinç kazanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.10.1 | 1 |
| Ö2 | Alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. | P.10.2 | 1 |
| Ö3 | Alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri fizyoterapi alanına entegre edebilme. | P.10.3 | 1 |
| Ö4 | Alanı ile ilgili bilgileri fizyoterapide kullanım alanında değerlendirip analiz edebilme. | P.10.4 | 7 |
| Ö5 | Alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek fizyoterapi alanında stratejiler geliştirebilme. | P.10.5 | 7 |
| Ö6 | Alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak fizyoterapi alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma. | P.10.6 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş, temel tanım ve kavramlar. Kökler, Önekler , Sonekler |
| 2 | İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler, Hastalıklara ilişkin genel bilgiler ve hastalıkların sınıflandırılması |
| 3 | Solunum sistemi terimleri (anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri ) |
| 4 | Sindirim sistemi terimleri (anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri ) |
| 5 | Hareket sistemi terimleri (anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri) |
| 6 | Sinir sistemi (anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri) |
| 7 | Psikiyatri terimleri(anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri ) |
| 8 | Kardiovasküler sistem terimleri (anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri ) |
| 9 | Ara Sınav |
| 10 | Endokrin sistem terimleri (anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri ) |
| 11 | Duyu organları terimleri (göz, kulak ve deriye ilişkin terimler(anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri) |
| 12 | Kan terimleri (anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri) |
| 13 | Üriner sistem terimleri (anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri ) |
| 14 | Genel tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ders notu |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 91 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,03 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 |
|---|---|---|
| Ö1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. | 5 |
| Ö2 | Alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. | 5 |
| Ö3 | Alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri fizyoterapi alanına entegre edebilme. | 3 |
| Ö4 | Alanı ile ilgili bilgileri fizyoterapide kullanım alanında değerlendirip analiz edebilme. | 3 |
| Ö5 | Alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek fizyoterapi alanında stratejiler geliştirebilme. | 3 |
| Ö6 | Alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak fizyoterapi alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma. | 3 |
