Fizyoterapi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02621002 | Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hasan GERÇEK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Hasan GERÇEK | B-134 | [email protected] | 7544 | Cuma 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Sağlık, sağlıklı yaşam kavramı, egzersiz, fiziksel aktivite ve çeşitli hastalıklarda egzersizin etkisi
Dersin Amacı
Öğrencilere sağlıklı yaşam ve egzersiz ilişkisi hakkında genel bilgiler vermek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yetisi kazanır | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgileri edinebilme. | P.2.1 | 1 |
| Ö2 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgileri fizyoterapi bağlamında anlamlandırabilme. | P.2.2 | 1 |
| Ö3 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgileri fizyoterapi alanında uygulayabilme. | P.2.3 | 1 |
| Ö4 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgilerin uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme | P.2.4 | 1 |
| Ö5 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgilerle fizyoterapi alanında stratejiler oluşturabilme. | P.2.5 | 1 |
| Ö6 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgilerin güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirebilme. | P.2.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse giriş |
| 2 | Sağlık nedir |
| 3 | Egzersiz ve fiziksel Aktivite |
| 4 | Egzersiz Tipleri |
| 5 | Aerobik Egzersiz |
| 6 | Direnç Egzersizi |
| 7 | Esneklik Egzersizi |
| 8 | Pilates, Tai-Chi |
| 9 | Ara Sınav |
| 10 | Gebelik ve Egzersiz |
| 11 | Kanser ve Egzersiz |
| 12 | Obezite ve Egzersiz |
| 13 | Diabet ve Egzersiz |
| 14 | Genel tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Cilt II Hipokrat Yayınevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 50 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 77 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,57 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 |
|---|---|---|
| Ö1 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgileri edinebilme. | 5 |
| Ö2 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgileri fizyoterapi bağlamında anlamlandırabilme. | 5 |
| Ö3 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgileri fizyoterapi alanında uygulayabilme. | 5 |
| Ö4 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgilerin uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme | 5 |
| Ö5 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgilerle fizyoterapi alanında stratejiler oluşturabilme. | 5 |
| Ö6 | Sağlık ile ilgili bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgilerin güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirebilme. | 5 |
