Fizyoterapi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02610003 | Hidroterapi ve Balneoterapi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Savaş TORLAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Savaş TORLAK | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Temel tanım ve kavramlar; Hidroterapi ajanları; Suyun kati, sıvı, gaz hallerinde vücuda hot park, parafin, buhar banyoları, sauna tedavisi; Soğuk uygulamalar; Havuz tedavisi; Girdap/ kelebek banyoları; Su içi egzersizleri; Su içi egzersizlerinin fizyolojik etkileri; Su içi egzersizlerinini kullanma teknikleri; Kaplıca tedavisi
Dersin Amacı
Öğrencilere su içi egzersiz ve diğer tedavi yöntemlerinin öğretilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P15 | Isının fiziksel ve fizyolojik özellikleri, sıcak uygulamalar, ışık kaynakları ve ışığın fiziksel ve fizyolojik etkileri ve su içi fiziksel uygulamalarını öğrenilir ve uygular. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Isının, ışığın ve su içi uygulamaların fiziksel ve fizyolojik etkilerini açıklayabilme | P.15.1 | 1 |
| Ö2 | Isının, ışığın ve su içi uygulamaların fiziksel ve fizyolojik etkilerini, endikasyonlarını ve kontraendikasyonlarını kavrayabilme | P.15.2 | 1 |
| Ö3 | Kazanılan teorik bilgileri ve pratik hünerleri klinik ortamlarda uygulayabilme | P.15.3 | 7 |
| Ö4 | Isının, ışığın ve su içi uygulamaların fiziksel ve fizyolojik etkilerini klinik ortamlarda analiz edebilme | P.15.4 | 7 |
| Ö5 | Isının, ışığın ve su içi uygulamaların klinik ortamlardaki kullanımında yeni stratejiler geliştirebilme. | P.15.5 | 7 |
| Ö6 | Isının, ışığın ve su içi uygulamaların klinik ortamlardaki kullanımının sonuçlaının etkisini değerlendirebilme | P.15.6 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Temel tanım ve kavramlar |
| 2 | Hidroterapi ajanları |
| 3 | Hidroterapi ajanları |
| 4 | Suyun kati, sıvı, gaz hallerinde vücuda hot park, parafin, buhar banyoları, sauna tedavisi |
| 5 | Suyun kati, sıvı, gaz hallerinde vücuda hot park, parafin, buhar banyoları, sauna tedavisi |
| 6 | Soğuk uygulamalar |
| 7 | Havuz tedavisi |
| 8 | girdap kelebek banyoları |
| 9 | ara sınav |
| 10 | su içi egzersizler |
| 11 | su içi egzersizlerin fizyolojik etkileri |
| 12 | su içi egzersizleri kullanma teknikleri |
| 13 | kaplıca tedavisi |
| 14 | kaplıca tedavisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 145 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,83 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P15 |
|---|---|---|
| Ö1 | Isının, ışığın ve su içi uygulamaların fiziksel ve fizyolojik etkilerini açıklayabilme | 5 |
| Ö2 | Isının, ışığın ve su içi uygulamaların fiziksel ve fizyolojik etkilerini, endikasyonlarını ve kontraendikasyonlarını kavrayabilme | 5 |
| Ö3 | Kazanılan teorik bilgileri ve pratik hünerleri klinik ortamlarda uygulayabilme | 5 |
| Ö4 | Isının, ışığın ve su içi uygulamaların fiziksel ve fizyolojik etkilerini klinik ortamlarda analiz edebilme | 5 |
| Ö5 | Isının, ışığın ve su içi uygulamaların klinik ortamlardaki kullanımında yeni stratejiler geliştirebilme. | 5 |
| Ö6 | Isının, ışığın ve su içi uygulamaların klinik ortamlardaki kullanımının sonuçlaının etkisini değerlendirebilme | 5 |
