Fizyoterapi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02610001 | Fizyoterapi Temel Uygulamaları I | 1 | Güz | 1 | 4+0+4 | 9 | 9 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Bayram Sönmez ÜNÜVAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Bayram Sönmez ÜNÜVAR | B-231 | [email protected] | 7546 | Çarşamba 13:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Elektroterapiye giriş. Tarihçe, elektroterapi cihazları, elektroterapi akımları hakkında bilgi, elektroterapi uygulamaları, alçak frekanslı akımlar, orta frekanslı akımlar, yüksek frekanslı akımlar, fonksiyonel elektirik stimülasyonu
Dersin Amacı
Fizyoterapi alanında temel elektro terapi uygulamalarını öğrenmek ve uygulayabilmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. | 3 |
| P3 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder. | 2 |
| P13 | Fizyoterapi alanında temel ölçme ve değerlendirmeyi anlama ve kullanmayı öğrenir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme. | P.1.5 | 7 |
| Ö3 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme | P.3.4 | 7 |
| Ö4 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | P.3.6 | 1 |
| Ö5 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | P.13.1 | 1 |
| Ö6 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanında uygulayabilme. | P.13.3 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Elektroterapiye giriş, tarihçe |
| 2 | Yüksek frekanslı akımlar |
| 3 | Yüksek frekanslı akımlar |
| 4 | Kısa dalga diatermi |
| 5 | Kısa dalga diatermi |
| 6 | Uzun dalga diatermi |
| 7 | Kesikli kısa dalga diatermi |
| 8 | Mikrodalga diatermi |
| 9 | Ara Sınav |
| 10 | Ultrasound |
| 11 | Ultrasound |
| 12 | TENS |
| 13 | TENS |
| 14 | Genel tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi, Özdinçler A.2014 İstanbul Tıp Kitabevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | 1 | 25 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 25 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 8 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
| Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 9 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 270 | ||
| Toplam Yük / 30 | 9 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 9 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P13 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | 4 | - | - |
| Ö2 | Fizyoterapi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme. | 4 | - | - |
| Ö3 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme | - | 3 | - |
| Ö4 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | - | 4 | - |
| Ö5 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. | - | - | 5 |
| Ö6 | Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri fizyoterapi alanında uygulayabilme. | - | - | 5 |
