İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Diyaliz Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02531003 Sağlıkta İnovasyon 2 Güz 3 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler sunum
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hatice BALCI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hatice BALCI - [email protected]
Dersin İçeriği
İnovasyon Yönetimi dersi, temel olarak ders anlatımı, konuk yönetici katılımı ve öğrencilerin aktif olarak sosyal medya kullanımını içeren bir dönem projesinin haftalık değerlendirmeleri şeklinde yürütülecektir. Ders kapsamında öğrenciler; her hafta yenilikçi değer taşıyan güncel örnekleri, araştırmak, tartışmak, değerlendirmek, kendi yaratıcılıklarını kullanarak öneriler getirmekle yükümlüdürler. Ayrıca dönem sonunda "Girişimcilik Yolculuğu 2"dersi kapsamında hazırlamakla yükümlü oldukları iş planı için geliştirdikleri "iş fikri"ne yönelik de bir sunum yapmaları beklenmektedir. Projelere ve sınıf tartışmalarına öğrencilerin aktif katılımı büyük önem taşımaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders rekabet avantajı yakalamak ve bunu sürdürebilmek isteyen işletmelerin giderek daha fazla ihtiyaç duydukları yaratıcılığı ve yenilikçiliği nasıl kullanabileceğini öğrenmek isteyen öğrenciler için tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin inovasyon hakkında farkındalıklarını arttırmak, yaratıcı düşünceyi inovasyona nasıl dönüştürecekleri konusunda bilgi sahibi olmaları sağlamak amaçlanmaktadır. Ders kapsamında öğrencilerin yaratıcılık ve inovasyon konusunu derinlemesine anlamaları, inovasyon türlerini ve kuruma katkılarını değerlendirmeleri, sosyal medyadan da faydalanılarak en güncel inovasyon örneklerini araştırmaları ve tartışmaları beklenmektedir. Dersin temel çıktısı, öğrencilerin dönem boyunca inceleyecekleri inovatif fikirler ve edinecekleri yaratıcı düşünme teknikleri sonucunda, kendi yaratıcı ve yenilikçi yönlerini geliştirmeleri olacaktır. Spiral öğrenme yaklaşımına uygun olarak, öğrencilerin aynı dönem alacakları "Girişimcilik Yolculuğu 2"dersi kapsamında hazırlamaları gereken iş planı için gereken "iş fikri"ne yönelik araştırma yapmaları, fikir geliştirmeleri ve olgunlaştırmaları da bu dersin temel çıktılarından birisidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Diyaliz Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur. 1
P2 Diyaliz programı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır 1
P3 Diyaliz programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve temel düzeyde kurumsal bilgilere sahip olur 1
P4 Diyaliz teknikeri mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, mesleki etik ve ahlak kavramlarını bilir 1
P5 Diyaliz hastasının tıbbi, sosyal ve psikolojik sorunları hakkında bilinçli olur, hastalara yardımcı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olur 1
P6 Damar erişim yolları hakkında bilgi sahibi olur 1
P7 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
P8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder 1
P9 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder 1
P10 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 5
P11 Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında edindiği bilinç doğrultusunda organize eder. 3
P12 Diyaliz alanında aldığı eğitimi ve becerileri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır 1
P13 Temel düzeyde ilk yardım bilgisi vardır ve acil durumlarda uygulamaya geçirebilir 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Diyalizle ilgili yeni yaklaşımları takip ederek farklı ve yeni olan yaklaşımları ortaya koyabilme P.5.4 1
Ö2 Diyaliz tanı ve tedavi süreci ile ilgili ortaya çıkan yenilikleri var olan süreçle bütünleştirerek bakımda yeni fikirler geliştirebilme P.5.5 1
Ö3 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme P.7.1 1
Ö4 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme P.7.2 1
Ö5 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini yeni durumlara uyarlayabilme P.7.3 1
Ö6 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini tahlil edebilme P.7.4 1
Ö7 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik aktiviteleri tasarlayabilme P.7.5 1
Ö8 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemine ilişkin önerilerde bulunabilme P.7.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş ve ders hakkında genel bilgilendirme Dönem içinde hazırlanacak proje detaylarının oluşturulması
2 İnovasyonda Temel Kavramlar ve Konular: İnovasyon, Yaratıcılık, Yenilikçilik, Değişim, Tasarım
3 Yaratıcı Düşünce ve Yaratıcı Düşünme Teknikleri
4 İnovasyon Türleri: Örnekler üzerinden tartışma
5 İnovasyon Türleri: Örnekler üzerinden tartışma
6 Ara Sınav
7 Sürdürülebilir Öğrenme ve İnovasyon Kültürü
8 İnovasyon Yönetiminde Liderlik: Çeşitliliği Yönetmek
9 Bilgi, İnovasyon ve Rekabetçilik ilişkisi
10 Marka ve İnovasyon
11 Türkiye'den inovatif örnekler
12 Proje Sunumları
13 Proje Sunumları
14 Final Exam
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Hemşireliğin Geleceği İnovasyon, Yayınevi: Akademisyen Kitabevi, Işık ATASOY, Serap ÇETİNKAYA ÖZDEMİR
İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası Yayım Tarihi5/2018 EditörDr. Öğr. Üyesi Yeliz Doğan Merih Yazar- Yayınevi Nobel Tıp Kitabevleri
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 99
Toplam Yük / 30 3,30
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P7
Ö1 Diyalizle ilgili yeni yaklaşımları takip ederek farklı ve yeni olan yaklaşımları ortaya koyabilme 4 4
Ö2 Diyaliz tanı ve tedavi süreci ile ilgili ortaya çıkan yenilikleri var olan süreçle bütünleştirerek bakımda yeni fikirler geliştirebilme 4 4
Ö3 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme 4 4
Ö4 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme 4 4
Ö5 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini yeni durumlara uyarlayabilme 4 4
Ö6 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini tahlil edebilme 4 4
Ö7 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik aktiviteleri tasarlayabilme 4 4
Ö8 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemine ilişkin önerilerde bulunabilme 4 4