Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900013 | Yabancı Dil (İngilizce) II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Hakan ALKAN | K-103 | [email protected] | 7380 |
Dersin İçeriği
Temel seviyede dilbilgisi; konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerileri ile kelime bilgisi
Dersin Amacı
- Başlangıç seviyesinde dil bilgisi ve kelime bilgisi kazanımı - Başlangıç seviyesi okuma ve dinleme parçalarını anlayabilme ve ilgili soruları cevaplayabilme - Temel seviyede sözlü ve yazılı olarak etkin bir iletişim becerisine sahip olabilme
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P8 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında edindiği bilinç doğrultusunda organize eder. | 4 |
P10 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki ortak noktaları bulabilme. | P.10.4 | 1 |
Ö2 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. | P.10.5 | 1 |
Ö3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki kaynakların güncelliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme. | P.10.6 | 1 |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını farklı bakış açılarıyla eleştirebilme. | P.8.6 | 1 |
Ö5 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. | P.13.1 | |
Ö6 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | P.13.2 | 1 |
Ö7 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | P.13.3 | |
Ö8 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | P.13.4 | |
Ö9 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | P.13.5 | 1 |
Ö10 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | P.13.6 | |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ünite-6, The Whiz-kid, Syf: 48-49-50, Okuma Parçası "Elon Musk", ""Simple Past Tense"" alıştırması, –ed ile biten fiiller. |
2 | Ünite-6, The Whiz-kid, Syf: 51-52-53, Düzensiz fiiller, Düzenli ve düzensiz fiiller ile ilgili alıştırma, -ed ve -ing eki ile biten sıfatlar, duygular üzerine konuşma aktivitesi. |
3 | Ünite-6, The Whiz-kid, Unit-7, Hatırlanacak tarihler, Syf: 54-56-57, Sıra sayıları, tarihler, Türk kültürü üzerine bir quiz, ""Simple Present"" ve ""Simple Past"" farkı, ""Simple Past"" soru formu. |
4 | Ünite-7, Hatırlanacak Tarihler, Syf: 58-59-60, Boşluk doldurma alıştırması, Zaman ifadeleri (in-at-on), Çeşitli biyografilerle ilgili dinleme ve konuşma aktivitesi. |
5 | Ünite-7, Dates to Remember, Syf: 62-63-64 (61 opsiyonel), ""The first telegraph and the first telephone"", Zarflar, Özel günler ve festivaller hakkında okumak, yazmak ve konuşmak. |
6 | Ünite-8, ""Aç mısın?"", Syf: 66-67-68-69, Yiyecekler, Yeme-içme ile ilgili kelime çalışması, Sayılabilir-Sayılamaz isimler, Miktar belirteçleri (some/any/much/many/a few/few/a little/little/a lot of/lots of) |
7 | Vize haftası |
8 | Ünite-8, ""Aç mısın?"", Syf: 70, Miktar belirteçleri ile ilgili dinleme alıştırması. |
9 | Ünite-8, ""Aç mısın?"", Syf: 71-72, ""Containers"", "I like"" ve ""I'd like"" arasındaki fark. |
10 | Ünite-8, ""Aç mısın?"", Syf: 73-74-75, (76 isteğe bağlı), Restoranda sipariş verme. |
11 | Ünite-9, Şehirler, Syf: 78-79-82, (80-81 İsteğe bağlı), ""Comparatives and Superlatives"", Şehirler üzerine okuma alıştırması. |
12 | Ünite-9, Şehirler, Syf: 85-86-87, (83-84 İsteğe bağlı), Yer-yön tarifi, Şehir ve kasaba ile ilgili kelime çalışması. |
13 | Ünite-10, ""Konumun neresi?"", Syf: 90-91-92, ""Present Continuous Tense"". |
14 | Tekrar Haftası. (Syf: 93-94-95-96-97-98 İsteğe bağlı) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Progress English, Çelik, M. (2018), KTO Karatay University Press. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 10 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 4 | 4 | 16 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 79 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,63 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P8 | P10 | P13 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını farklı bakış açılarıyla eleştirebilme. | 4 | - | - |
Ö2 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki ortak noktaları bulabilme. | 4 | - | - |
Ö3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. | - | 5 | - |
Ö4 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki kaynakların güncelliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme. | - | 5 | - |
Ö5 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. | - | - | - |
Ö6 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | - | - | - |
Ö7 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | - | - | - |
Ö8 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | - | - | - |
Ö9 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | - | - | - |
Ö10 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | - | - | - |