İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900012 Yabancı Dil (İngilizce) I 1 Güz 1 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hakan ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Hakan ALKAN K-103 [email protected] 7380
Dersin İçeriği
Bu ders, İngilizce farkındalığını artırırken, akademik okuma ve dinleme bazlı iletişimsel becerilerin, eleştirel düşüncenin öğrenci tarafından özümsenmesine önem verir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerimizi hem üniversite eğitimleri süresince hem de mezun olduktan sonra kendilerini İngilizce yazılı ve sözlü olarak ifade edebildikleri, okuduklarını anlayabildikleri yeterliliğe getirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P8 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında edindiği bilinç doğrultusunda organize eder. 4
P10 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.12.5
Ö2 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini tahlil edebilme. P.11.4
Ö3 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik aktiviteleri tasarlayabilme. P.11.5
Ö4 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. P.10.5
Ö5 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki kaynakların güncelliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme. P.10.6
Ö6 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında stratejiler geliştirebilme. P.8.5
Ö7 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını farklı bakış açılarıyla eleştirebilme. P.8.6
Ö8 Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. P.13.1
Ö9 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. P.13.2
Ö10 Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. P.13.3
Ö11 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. P.13.4
Ö12 Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. P.13.5
Ö13 Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. P.13.6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Öğrencilerle tanışma. Dersin hedef ve kazanımlarını aktarma.
2 "Countries, nationalities, languages"üzerine konuşma. "To be"fiiline giriş. "Jobs"üzerine diyaloglar üretme. "Subject Pronouns"konusuna giriş. (Ünite 1.1 ve 1.2)
3 "Everyday Objects"bölümünün işlenmesi. "Possessive adjectives"konusuna giriş. "Cardinal and ordinal numbers"konusuna giriş. Saat ve tarih nasıl söylenir? (Ünite 1.3 ve 1.4)
4 "Shops and products"bölümünün işlenmesi. Alışveriş üzerine diyaloglar üretme. "Shopping phrases". İlk ünitenin genel bir tekrarı. (Ünite 1.5)
5 "Clothes"üzerine konuşma. "Demonstrative pronouns"nelerdir? Boş zaman aktiviteleri üzerine diyalog üretme. "Simple Present Tense"ile affirmative cümleler kurmak. (Ünite 2.1 ve 2.2)
6 "Family members"üzerine konuşmak. "Have got/Has got"nasıl kullanılır? "Take"ve "go"ile kullanılan bazı collocation'lar. "Simple Present Tense ile negative cümleler kurmak ve sorular sormak. (Ünite 2.3 ve 2.4)
7 "Chores"bölümünün işlenmesi. Yardım istemek temalı diyaloglar üretmek. İkinci ünitenin genel bir tekrarı. (Ünite 2.5)
8 Vize Sınavı
9 "Places in city"bölümünün işlenmesi. "There is"ve "There are"ile cümleler kurmak. "Food and drinks"üzerine konuşmak. Sayılabilen ve sayılamayan nesnelerin ayrımı. (Ünite 3.1 ve 3.2)
10 "Prepositions of place"konusunun işlenmesi. "Wh"-"how many"-"how much"ile sorular sormak. "Room and furniture"üzerine konuşmak. "a/an/some/any"kullanımları. (Ünite 3.3 ve 3.4)
11 "Prepositions of place"konusunun devamı. "Asking for and giving directions"temalı diyaloglar üretme. Üçüncü ünitenin genel bir tekrarı. (Ünite 3.5)
12 "Sports"bölümünün işlenmesi. "Present Continuous"ile cümleler kurmak. "Action verbs"ile "state verbs"arasındaki farkı kavramak. "Present Continuous"ile "Simple Present"arasındaki fark üzerine çalışmalar. (Ünite 4.1 ve 4.2)
13 "Animals"bölümünün işlenmesi. "Can"ve "cannot"kiplerinin kullanımı. "Goods in bazaar"bölümünün işlenmesi. "Prepositions of time"konusunun işlenmesi. "Like", "dislike"ve "want"ile cümleler kurmak ve konuyla ilgili bir ödev. (Ünite 4.3, 4.4 ve 4.5)
14 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Captain 2 (Blackswan)
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 10 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 5 3 15
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 3 3
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 63
Toplam Yük / 30 2,10
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P8 P10 P11 P12 P13
Ö1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında stratejiler geliştirebilme. 4 - - - -
Ö2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını farklı bakış açılarıyla eleştirebilme. 4 - - - -
Ö3 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. - 5 - - -
Ö4 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki kaynakların güncelliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme. - 5 - - -
Ö5 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini tahlil edebilme. - - - - -
Ö6 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik aktiviteleri tasarlayabilme. - - - - -
Ö7 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - - -
Ö8 Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. - - - - -
Ö9 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. - - - - -
Ö10 Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. - - - - -
Ö11 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. - - - - -
Ö12 Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. - - - - -
Ö13 Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. - - - - -