Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99401027 | Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tipik gelişim gösteren çocukların bilişsel, fiziksel, cinsel, ahlak, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahip olur. | 2 |
P2 | Atipik gelişim gösteren çocukların bilişsel, fiziksel, cinsel, ahlak, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahip olur. | 1 |
P3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 3 |
P4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri kullanarak liderlik özelliği ile çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurar, bireysel ve takım çalışmalarını yürütür, uygulamalarda karşılaşılan problem ve faaliyetlerde sorumluluk alır ve görevini yerine getirir. | 1 |
P5 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 4 |
P6 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyal ve program geliştirir, değerlendirir, gereksinim ve gelişim düzeylerine uygun öğrenmelerini desteklemek için uygun eğitim ortamlarını düzenler. | 2 |
P7 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) planlar, hazırlar ve değerlendirir. | 3 |
P8 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında edindiği bilinç doğrultusunda organize eder. | 5 |
P9 | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. | 1 |
P10 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. | 2 |
P11 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 4 |
P12 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder. | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sağlık Sisteminde Kalite Kavramı |
2 | Ulusal ve Uluslararası Kalite Standartları, standardizasyon ve akreditasyon |
3 | Sağlık Hizmetleri ve Organizasyon Yönetimi |
4 | Tesis yönetimi ve güvenliği |
5 | Tıbbi Cihaz Yönetimi |
6 | Dokümantasyon ve Kalite göstergeleri |
7 | Vize |
8 | Tıbbi Dökümantasyon ve Kalite göstergeleri |
9 | Yasal ve Kalite Komiteleri |
10 | ISO 18001 İş Sağlığı ve güvenliği yönetimi |
11 | Hasta güvenliği |
12 | Sağlık Kuruluşları Bilgi Güvenlik Yönetimi |
13 | İç ve dış denetim, EFQM mükemmellik modeli |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Şimşek M, (2001). Kalite Yönetimi. Alfa Yayınları, İstanbul. 2. Sarp N, Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi 3. JCI., (2008). Joint commission international accreditation standards for clinical laboratories. USA: Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organizations, 4. TS EN ISO 9001 ve 17025 Kalite Yönetim Sistemleri'nin tanım ve önemi 5. TS EN ISO 9001 ve 15189 Kalite Yönetim Sistemleri'nin temel esasları 6. TS EN ISO 9001 ve 22000 Standartları'nın şartları 7. Kalite ve güvencede terimler ve tarifler 8. TS EN ISO 9001 ve 22000 Kalite Yönetim Sistemleri'nin belgelendirme aşamaları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 10 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 (%) |
Toplam | 20 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 8 | 24 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü: | 92 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |