Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99401022 | Sağlık Okuryazarlığı | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sağlık ve Hastalık Kavramı Sağlığı Koruma ve Geliştirme Uygulamaları Sağlık Okuryazarlığı Kavramı Sağlık okuryazarlığını etkileyen faktörler Sağlık Profesyonelleri Açısından Sağlık Okuryazarlığı Sağlık Hizmeti Kullanıcıları Açısından Sağlık Okuryazarlığı Sağlık Bilgisine Erişim Kaynakları Teknoloji Kullanımı ve Sağlık Okuryazarlığı Sağlık hizmeti sunumunda iletişim becerileri Sağlık okuryazarlığı için ölçüm teknikleri Hasta Hakları
Dersin Amacı
Sağlık okuryazarlığı hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P18 | Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.12.1 | 1 |
Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.12.2 | |
Ö3 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.12.4 | 1 |
Ö4 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.12.5 | |
Ö5 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.12.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sağlık ve Hastalık Kavramı |
2 | Sağlığı Koruma ve Geliştirme Uygulamaları |
3 | Sağlık Okuryazarlığı Kavramı |
4 | Sağlık okuryazarlığını etkileyen faktörler |
5 | Sağlık Profesyonelleri Açısından Sağlık Okuryazarlığı |
6 | Sağlık Hizmeti Kullanıcıları Açısından Sağlık Okuryazarlığı |
7 | Sağlık Bilgisine Erişim Kaynakları |
8 | Teknoloji Kullanımı ve Sağlık Okuryazarlığı |
9 | Sağlık hizmeti sunumunda iletişim becerileri |
10 | Sağlık okuryazarlığı için ölçüm teknikleri |
11 | Hasta Hakları |
12 | Sağlık Eğitimi-1 |
13 | Sağlık Eğitimi-2 |
14 | Sağlık Eğitimi-3 |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Güler, Ç. ve Akın, L. (2012), Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P12 |
---|---|---|
Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - |
Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - |
Ö3 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - |
Ö4 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - |
Ö5 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - |