Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99400003 | İş Sağlığı ve Güvenliği | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | sunum |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş, Firmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları, Organizasyon Yapısı ve Görevler, Tehlikelerin Tanımlanması, Risk Yönetimi ve Değerlendirilmesi, Acil Durum Planları, Endüstride Çalışma Ortamlarında İş Güvenliği Analizleri, İş Kazalarından Korunma Politikaları, Koruyucu Donanımlar, İkaz İşaretleri, Koruyucu Tedbirler
Dersin Amacı
Sağlık alanında çalışan öğrencilerini iş güvenliği konularında bilgilendirmek, mühendislik alanında işletmelerde yapılan faaliyetler esnasında karşılaşılan güvenlik sorunlarını ve çözüm önerilerini tanıtmak, güvenlikle ilgili mevzuat hakkında bilgilendirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tipik gelişim gösteren çocukların bilişsel, fiziksel, cinsel, ahlak, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahip olur. | 1 |
P2 | Atipik gelişim gösteren çocukların bilişsel, fiziksel, cinsel, ahlak, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahip olur. | 2 |
P3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 3 |
P4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri kullanarak liderlik özelliği ile çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurar, bireysel ve takım çalışmalarını yürütür, uygulamalarda karşılaşılan problem ve faaliyetlerde sorumluluk alır ve görevini yerine getirir. | 4 |
P5 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 5 |
P6 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyal ve program geliştirir, değerlendirir, gereksinim ve gelişim düzeylerine uygun öğrenmelerini desteklemek için uygun eğitim ortamlarını düzenler. | 1 |
P7 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) planlar, hazırlar ve değerlendirir. | 2 |
P8 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında edindiği bilinç doğrultusunda organize eder. | 3 |
P9 | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. | 4 |
P10 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. | 5 |
P11 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 1 |
P12 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme | P.17.1 | 1 |
Ö2 | İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme | P.17.2 | 1 |
Ö3 | İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme | P.17.3 | 1 |
Ö4 | İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme | P.17.4 | 1 |
Ö5 | İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme | P.17.5 | 1 |
Ö6 | Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme | P.17.6 | 1 |
Ö7 | Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme | P.17.7 | 1 |
Ö8 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme | P.17.8 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı ve Tanımı Kapsamı ve Amaçları |
2 | İş Kazası ve Meslek Hastalığı Tanımları İş Kazalarının Maliyeti |
3 | İş Kazalarının Nedenleri; Tehlikeli Hareketler ve Tehlikeli Durumlar / Çalışanları Tehdit Eden Mesleki Riskler |
4 | Önleyici İSG Yaklaşımı / Risk Değerlendirmesi / Çalışma Ortamı Gözetimi |
5 | İşyeri İSG Örgütlenmesi / Sağlık Gözetimi ve İşyeri Hekimliği |
6 | Fiziksel, Ergonomik, Kimyasal, Biyolojik, Kişisel ve Psikososyal Riskler |
7 | Vize |
8 | İş Kazalarının Nedenleri ve Alınması Gereken Tedbirler |
9 | İşveren, İşveren Vekili kavramları ve iş güvenliği bakımından sorumluluğu |
10 | İş Güvenliği Uzmanlarının İş Kazasındaki Sorumluluğu |
11 | İSG Eğitimi / Denetimi |
12 | İş Güvenliği Uzmanlarının İş Kazasındaki Sorumluluğu |
13 | İş Kazalarının Nedenleri ve Alınması Gereken Tedbirler |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Yılmaz, F., "İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları" |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 10 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 (%) |
Toplam | 20 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 7 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü: | 91 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P17 |
---|---|---|
Ö1 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme | 5 |
Ö2 | İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme | 5 |
Ö3 | İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme | 5 |
Ö4 | İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme | 5 |
Ö5 | İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme | 5 |
Ö6 | Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme | 5 |
Ö7 | Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme | 5 |
Ö8 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme | 5 |