Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02441008 | Okul Öncesi Eğitimde Drama | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU | B-129 | [email protected] | 7682 |
Dersin İçeriği
Drama teriminin tanımı, diğer gösteri ve plastik alanlarla ilişkisi, drama etkinliklerine katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreç ve beceriler, dramanın uygulama aşamaları, drama öğretmeni/liderinin nitelikleri, drama ortamı/atölye/salonun sahip olması gereken özellikler, dramada kullanılan özel teknikler, okul öncesi eğitimde dramanın çocuğun gelişimi ve eğitimine katkısı, özgün drama etkinlikleri tasarlama, uygulamalar.
Dersin Amacı
Drama teriminin tanımı, diğer gösteri ve plastik alanlarla ilişkisi, drama etkinliklerine katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreç ve beceriler, dramanın uygulama aşamaları, drama öğretmeni/liderinin nitelikleri, drama ortamı/atölye/salonun sahip olması gereken özellikler, drama da kullanılan özel teknikler, okul öncesi eğitimde dramanın çocuğun gelişimi ve eğitimine katkısı, özgün drama etkinlikleri tasarlama etkinlikleri ile ilgili yarıyıl haftalık ders programı süreçlerinde: derslik, drama salonu, resim ve iş atölyesi, müze vb. eğitsel ortamlarda teorik; resmi, özel, yerel, ulusal ve uluslararası kurum, kişi, kuruluş ve paydaşlarla alanda uygulama çalışmaları ile kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P7 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) planlar, hazırlar ve değerlendirir. | 5 |
P10 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. | 4 |
P12 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.12.6 | 7 |
Ö2 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili ifade edebilme. | P.10.1 | 1,7 |
Ö3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. | P.10.5 | 1,7 |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) eğitim sürecine entegre edebilme. | P.7.3 | 1,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Okul öncesi eğitimin önemi ve drama teriminin tanımı |
2 | Dramanın diğer gösteri sanatları ve plastik alanlarla ilişkisi |
3 | Çocuklarla dramanın tarihsel süreci |
4 | Dramaya katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreçler |
5 | Dramaya katılabilmek için gerekli olan beceriler |
6 | Dramanın tanımı ve uygulama aşamaları |
7 | vize |
8 | Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması |
9 | Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri |
10 | Dramada özel teknikler |
11 | Drama uygulamalarının değerlendirilmesi |
12 | Okul öncesi eğitimde dramanın çocuk gelişimi ve eğitiminde yeri |
13 | Okul öncesi eğitim drama uygulamalarının tasarlanması |
14 | final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aksan, S. (2005). Okul Öncesinde Drama ve Drama Yoluyla Sanat Eğitimi. Nobel Yayınları. |
Gönen, M. (2010).Çocuk Eğitiminde Yaratıcı Drama. Epsilon Yayınevi | |
Okul Öncesinde Çocuklarla Drama, Editör(ler) : Gülsen Kama Zeliha Sarıyüce Kök Yayınevi, 2015, Ankara. | |
Ömeroğlu, E. (2010).Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayıncılık | |
Önder, A. (2011). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Nobel Yayın Dağıtım |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | 1 | 60 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 16 | 16 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 84 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P7 | P10 | P12 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) eğitim sürecine entegre edebilme. | 5 | - | - |
Ö2 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili ifade edebilme. | - | 4 | - |
Ö3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. | - | 4 | - |
Ö4 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | 4 |