İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02441006 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları 2 Bahar 4 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU B-129 [email protected] 7682
Dersin İçeriği
Anne-çocuk sağlığının tanımı, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu, hamileliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi, hamilelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri, 0-6 yaş çocuklarının fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi, 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb. ) ve korunma yöntemleri, aşılar, kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları, aile planlaması, kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; anne ve çocuğun sağlıklı bir yaşam sürdürebilmesi için gerekli kuralları öğrenme, Çocuk hastalıklarını ve onlardan korunma yollarını öğrenmek, Acil durumlarda yapılması gerekenleri bilmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programını ifade edebilme. P.3.1 1
Ö2 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını anlayabilme. P.3.2 1
Ö3 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını uygulayabilme. P.3.3 1
Ö4 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarının benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırabilme. P.3.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Hamilelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri
2 0-6 yaş çocuklarının büyüme ve gelişimi ve takibi
3 Yaşam dönemlerine göre kadınlarda görülen sağlık problemleri
4 0-6 yaş çocuklarında görülen solunum yolu enfeksiyonları
5 0-6 yaş çocuklarında görülen döküntülü hastalıklar
6 0-6 yaş çocuklarında görülen parazitler enfeksiyonlar
7 vize
8 Kalıtsal metabolik hastalıklar
9 Aşılar
10 Ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu
11 Aile planlaması
12 Sağlık Bakanlığının Anne Çocuk Sağlığı İle İlgili Çalışma ve Projeleri
13 Sağlık Bakanlığının Anne Çocuk Sağlığı İle İlgili Çalışma ve Projeleri
14 final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Akyıldız, N. 2000; Anne Çocuk Sağlığı -1, Kaptan Ofset, Ankara
Çavuşoğlu H, 1996. Çocuk sağlığı hemşireliği, cilt 2, Çağın Basın Yayın, Ankara
Dr. Sedat Cömert ve Dr. Hakan Turan(2005) Anne Çocuk Sağlığı KÖK YAYINCILIK
Erdem M. 2002. Normal gebelikte fizyolojik değişiklikler, Gebelik ve fizyolojik hastalıklar (Editör: Kadri yamaç, Rıfat . Gürsoy, Nuri Çakır), MN Medikal ve Nobel Yayınları, s: 1-11, İstanbul.
Ümit Deniz ve Ömer Rıfkı Önder (2012) Anne Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım NOBEL YAYIN DAĞITIM
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 80
Toplam Yük / 30 2,67
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3
Ö1 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programını ifade edebilme. 5
Ö2 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını anlayabilme. 5
Ö3 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını uygulayabilme. 5
Ö4 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarının benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırabilme. 5