Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02441005 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Sunum |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM | B-127 | [email protected] | 7687 | Salı 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Topluma hizmeti kapsayan uygulamalar konusunda çalışmalar yapmak
Dersin Amacı
Topluma hizmeti kapsayan uygulamalar konusunda çalışmalar yapmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri tanımlayabilme. | P.5.1 | 1 |
Ö2 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri özümseyebilme. | P.5.2 | 1 |
Ö3 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri uygulayabilme. | P.5.3 | 7 |
Ö4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri ayırt edebilme. | P.5.4 | 1 |
Ö5 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri planlayabilme. | P.5.5 | 7 |
Ö6 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri izleyebilme ve değerlendirebilme. | P.5.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Topluma Hizmet Uygulamaları Tanımı Önemi ve Amacı |
2 | Topluma Hizmet Uygulamalarının Genel İlkeleri |
3 | Topluma Hizmet Uygulamalarının Uygulama Esasları |
4 | Toplum Sorunlarını ve İhtiyaçlarını Belirlemeye Yönelik Teknikler |
5 | Topluma Verilen Hizmetler (Eğitim ,Sağlık,Sosyal, Çevre ) |
6 | Sosyal Projenin Tanımı ve Önemi, Amacı, Uygulamada Dikkat Edilecek Hususlar |
7 | Sosyal Projelerin Türleri (Eğitim, Çocuk, Yaşlı, Kadın, Çevre , Okul, Sokak Hayvanları, Hastalar ve Sağlık Sorunlarına Yönelik Projeler) |
8 | Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kapsamında Etkinliklerin Yürütülebileceği Bazı Kurum ve Kuruluşlar |
9 | Topluma Hizmet Uygulamalarına İlişkin Türkiye Ve Dünyadaki Örnekleri |
10 | Çocuk Gelişimi Alanıyla İlgili Kurumlarda Gözlem ve Etkinliklerde Bulunma |
11 | Çocuk Gelişimi Alanıyla İlgili Kurumlarda Gözlem ve Etkinliklerde Bulunma |
12 | Uygulanan Etkinlikleri Sunma Ve Tartışma |
13 | Uygulanan Etkinlikleri Sunma Ve Tartışma |
14 | Uygulanan Etkinlikleri Sunma Ve Tartışma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | internette başka kurumlarda yapılan topluma hizmet uygulamaları |
Dilek, D., Alabaş, R., Kamer, S. T., Çitil, M. ve Polat, Ü. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. (Edit.: S.T. Kamer ve K.Kuzucu) Pegem Yayıncılık, Ankara. | |
Aksoy, B., Çetin, T., & Sönmez, Ö.F. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi. | |
Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi, (2008) Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayınları | |
Coşkun, H.( 2009)Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | 1 | 60 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 76 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,53 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 |
---|---|---|
Ö1 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri tanımlayabilme. | 5 |
Ö2 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri özümseyebilme. | 5 |
Ö3 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri uygulayabilme. | 5 |
Ö4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri ayırt edebilme. | 5 |
Ö5 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri planlayabilme. | 5 |
Ö6 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri izleyebilme ve değerlendirebilme. | 5 |