Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02441004 | Hastane ve Çocuk | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Sunum |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM | B-127 | [email protected] | 7687 | Salı 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Hastanede yatan çocukların tanımı ve sınıflandırılması, Akut ve kronik hasta çocukların özellikleri, Çocukların gelişim özelliklerine ve hastalık özelliklerine göre hastane ortamın hazırlanması, Hasta çocukları hastane yaşantısına hazırlamaya ilişkin yöntemler, Hasta çocuklarda karşılaşılan sorunlar, Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları, Hasta çocukların ailelerine yönelik rehberlik çalışmaları, Hasta çocukların eğitimleri, Hastanede çocuk-aile-sağlık personeli ilişkisi, Hasta çocukların özelliklerine uygun eğitim programlarının planlanması ve uygulanması, Hasta çocukların evde bakımına ilişkin uygulamalar konularını kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Hastanede yatan çocukların özellikleri ve ruhsal durumları, çocukları hastane yaşantısına hazırlama ve ailelere rehberlik, çocuk-aile-sağlık personeli etkileşimi, hastanede çocuklara yönelik yapılabilecek çalışmalar ve hasta çocukların eğitimi ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programını ifade edebilme. | P.3.1 | 1 |
Ö2 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını anlayabilme. | P.3.2 | 1 |
Ö3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarının benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırabilme. | P.3.4 | 1 |
Ö4 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programı geliştirebilme. | P.3.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Hastanede yatan çocukların tanımı ve sınıflandırılması |
2 | Akut ve kronik hasta çocukların özellikleri |
3 | Çocukların gelişim özelliklerine ve hastalık özelliklerine göre hastane ortamın hazırlanması |
4 | Hasta çocukları hastane yaşantısına hazırlamaya ilişkin yöntemler |
5 | Hasta çocuklarda karşılaşılan sorunlar |
6 | Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları |
7 | Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları |
8 | Vize |
9 | Hasta çocukların ailelerine yönelik rehberlik çalışmaları |
10 | Hasta çocukların eğitimleri |
11 | Hastanede çocuk-aile-sağlık personeli ilişkisi |
12 | Hasta çocukların özelliklerine uygun eğitim programlarının planlanması |
13 | Hasta çocukların özelliklerine uygun eğitim programlarının planlanması |
14 | Hasta çocukların evde bakımına ilişkin uygulamaları |
15 | Hasta çocukların evde bakımına ilişkin uygulamaları |
16 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Akyıldız, N. 1999. Sağlık bilgisi. Ya- pa Yayınları, İstanbul |
Bilir, Ş. ve Baykoç Dönmez, N. 1987. Çocuk ve Hastane. Ayyıldız Matbaası A.Ş., Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 76 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,53 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 |
---|---|---|
Ö1 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programını ifade edebilme. | 5 |
Ö2 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını anlayabilme. | 5 |
Ö3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarının benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırabilme. | 5 |
Ö4 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programı geliştirebilme. | 5 |