İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02441001 Erken Çocuklukta Rehberlik Hizmetleri 2 Bahar 4 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU B-129 [email protected] 7682
Dersin İçeriği
Bu derste, çocukların okula ve çevreye uyum sağlamaları ayrıca ilkokula hazırlanmaları, konusunda farkındalık geliştirmelerine katkı sağlamak amaçlanmıştır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı araştırmaktan ve keşfetmekten hoşlanan, duygu ve düşüncelerini ifade edebilen, aile ve arkadaşlık ilişkilerine önem veren, paylaşmayı bilen, doğayı ve çevreyi koruyan, mutlu ve üretken bireyler yetiştirilmesine katkı sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Atipik gelişim gösteren çocukların bilişsel, fiziksel, cinsel, ahlak, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahip olur. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini ayırt edebilme. P.2.3 1
Ö2 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri uygulayabilme. P.2.4 1
Ö3 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri tasarlayabilme. P.2.5 1
Ö4 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri değerlendirebilme. P.2.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin tanıtımı Ders izlencesinin gözden geçirilmesi
2 Eğitim sürecinde rehberlik hizmetleri ?Eğitim kademelerine göre rehberlik hizmetleri
3 Okullardaki rehberlik hizmetleri
4 Bireyi Tanıma ve Teknikleri
5 Okul oncesi eğitimde bireyi tanıma
6 Okula ve Çevreye Uyum
7 Eğitsel Gelişim
8 VİZE
9 Kendini Kabul
10 Kişiler Arası İlişkiler
11 Aile ve Toplum
12 Güvenli ve Sağlıklı Hayat
13 Güvenli ve Sağlıklı Hayat
14 Örnek uygulamaların paylaşılması
15 Örnek uygulamaların paylaşılması
16 final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Erkan, S. (2002) Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Pegem A. Yay.
Erkan, S. (2006) Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Nobel Yay.
Kaya, A. (Ed.) (2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Anı Yay.
Kulaksızoğlu, A. (2004) Örnek Grup Rehberlik Programları, Nobel Yay.
Kuzgun,Y. (Ed.) (2003) İlköğretimde Rehberlik. Nobel Yay.
Yeşilyaprak, B. (2005).Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. 12. Nobel Yay
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 80
Toplam Yük / 30 2,67
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2
Ö1 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini ayırt edebilme. 5
Ö2 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri uygulayabilme. 5
Ö3 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri tasarlayabilme. 5
Ö4 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri değerlendirebilme. 5