İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02440004 Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı 2 Bahar 4 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU B-129 [email protected] 7682 Salı
15:30-17:00
Dersin İçeriği
Ruh sağlığı, kişilik-zeka-uyum kavramları, ruh sağlığını etkileyen biyolojik, çevresel faktörler, anne-baba tutumları, çocukluk dönemi ve gençlik dönemi ruhsal problemler
Dersin Amacı
Çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen uyum ve davranış sorunları, çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk konusunda yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tipik gelişim gösteren çocukların bilişsel, fiziksel, cinsel, ahlak, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahip olur. 4
P2 Atipik gelişim gösteren çocukların bilişsel, fiziksel, cinsel, ahlak, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahip olur. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini söyleyebilme. P.1.1 1
Ö2 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili bilgileri açıklayabilme. P.1.2 1
Ö3 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini ayırt edebilme. P.1.3 1
Ö4 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini söyleyebilme. P.2.1 1
Ö5 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili bilgileri açıklayabilme. P.2.2 1
Ö6 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini ayırt edebilme. P.2.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ruh sağlığı ve çocuk ruh sağlığı
2 Ruh sağlığı- kişilik- uyum- zeka kavramları
3 Gelişim dönemleri çerçevesinde ruh sağlığı ilkeleri
4 Ruh sağlığına ilişkin psikoloji yaklaşımları
5 Çocuk ruh sağlığını etkileyen biyolojik ve çevresel faktörler
6 Çocuk ruh sağlığında anne-baba ve aile tutumlarının rolü
7 Çocuk ruh sağlığında anne-baba ve aile tutumlarının rolü
8 vize
9 Çocuk ruh sağlığında özel durumlar
10 Çocukluk dönemi duygusal ve davranışsal problemler
11 Çocukluk dönemi duygusal ve davranışsal problemler
12 Çocukluk dönemi ileri derecede ruhsal bozuklukları
13 Gençlik dönemi ruhsal bozuklukları
14 Gençlik dönemi ruhsal bozuklukları
15 Gençlik dönemi ruhsal bozuklukları
16 final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar BİLGİN AYDIN,N.H. ÇOCUK RUH SAĞLIĞI, MORPA KÜLTÜR YAYINLARI 2004
ÖZALP,A. ÇOCUK RUH SAĞLIĞI, EPSİLON YAYINLARI 2005
YAVUZER, H. ÇOCUK PSİKOLOJİSİ, REMZİ KİTABEVİ, İSTANBUL 2011
YÖRÜKOĞLU,A. ÇOCUK RUH SAĞLIĞI çocuğun kişilik gelişimi eğitimi ve ruhsal sorunları 2004
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 76
Toplam Yük / 30 2,53
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2
Ö1 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini söyleyebilme. 4 -
Ö2 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili bilgileri açıklayabilme. 4 -
Ö3 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini ayırt edebilme. 4 -
Ö4 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini söyleyebilme. - 4
Ö5 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili bilgileri açıklayabilme. - 4
Ö6 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini ayırt edebilme. - 4