Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02440004 | Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Sunum |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU | B-129 | [email protected] | 7682 | Salı 15:30-17:00 |
Dersin İçeriği
Ruh sağlığı, kişilik-zeka-uyum kavramları, ruh sağlığını etkileyen biyolojik, çevresel faktörler, anne-baba tutumları, çocukluk dönemi ve gençlik dönemi ruhsal problemler
Dersin Amacı
Çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen uyum ve davranış sorunları, çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk konusunda yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tipik gelişim gösteren çocukların bilişsel, fiziksel, cinsel, ahlak, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahip olur. | 4 |
P2 | Atipik gelişim gösteren çocukların bilişsel, fiziksel, cinsel, ahlak, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahip olur. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini söyleyebilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili bilgileri açıklayabilme. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | P.1.3 | 1 |
Ö4 | Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini söyleyebilme. | P.2.1 | 1 |
Ö5 | Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili bilgileri açıklayabilme. | P.2.2 | 1 |
Ö6 | Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | P.2.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ruh sağlığı ve çocuk ruh sağlığı |
2 | Ruh sağlığı- kişilik- uyum- zeka kavramları |
3 | Gelişim dönemleri çerçevesinde ruh sağlığı ilkeleri |
4 | Ruh sağlığına ilişkin psikoloji yaklaşımları |
5 | Çocuk ruh sağlığını etkileyen biyolojik ve çevresel faktörler |
6 | Çocuk ruh sağlığında anne-baba ve aile tutumlarının rolü |
7 | Çocuk ruh sağlığında anne-baba ve aile tutumlarının rolü |
8 | vize |
9 | Çocuk ruh sağlığında özel durumlar |
10 | Çocukluk dönemi duygusal ve davranışsal problemler |
11 | Çocukluk dönemi duygusal ve davranışsal problemler |
12 | Çocukluk dönemi ileri derecede ruhsal bozuklukları |
13 | Gençlik dönemi ruhsal bozuklukları |
14 | Gençlik dönemi ruhsal bozuklukları |
15 | Gençlik dönemi ruhsal bozuklukları |
16 | final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | BİLGİN AYDIN,N.H. ÇOCUK RUH SAĞLIĞI, MORPA KÜLTÜR YAYINLARI 2004 |
ÖZALP,A. ÇOCUK RUH SAĞLIĞI, EPSİLON YAYINLARI 2005 | |
YAVUZER, H. ÇOCUK PSİKOLOJİSİ, REMZİ KİTABEVİ, İSTANBUL 2011 | |
YÖRÜKOĞLU,A. ÇOCUK RUH SAĞLIĞI çocuğun kişilik gelişimi eğitimi ve ruhsal sorunları 2004 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 76 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,53 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini söyleyebilme. | 4 | - |
Ö2 | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili bilgileri açıklayabilme. | 4 | - |
Ö3 | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | 4 | - |
Ö4 | Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini söyleyebilme. | - | 4 |
Ö5 | Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili bilgileri açıklayabilme. | - | 4 |
Ö6 | Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | - | 4 |