Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02440001 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulamalı Eğitim II | 2 | Bahar | 4 | 1+8+0 | 8 | 8 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Canan KELEŞ ERTÜRK, Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, yıllık, günlük plan hazırlama ve değerlendirme, eğitim ortamlarının donanım ve materyal açısından düzenlenmesi, aile katılım etkinlikleri ve ev ziyaretlerinin düzenlenmesi, çocuğun gelişiminin değerlendirilmesi, öğretmenin öz değerlendirmesi, istenmeyen davranışlar ve bu davranışlara yönelik uygulamalar.
Dersin Amacı
Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, öğretmen adaylarına derslerde kazanmış oldukları bilgi ve becerilerini gerçek bir okul öncesi eğitim ortamında, alanında deneyimli öğretmenlerin rehberliğinde; birlikte çalışma ve işbirliği yapma, çocukları tanıma ve iletişim kurma, çocukların gelişim özelliklerine uygun planlamalar yapma, eğitim ortamı hazırlama ve etkinlikler gerçekleştirme ve uygulamalar yoluyla öğretmenlik deneyimini kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tipik gelişim gösteren çocukların bilişsel, fiziksel, cinsel, ahlak, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahip olur. | 3 |
P6 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyal ve program geliştirir, değerlendirir, gereksinim ve gelişim düzeylerine uygun öğrenmelerini desteklemek için uygun eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
P7 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) planlar, hazırlar ve değerlendirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri uygulayabilme. | P.1.4 | 7 |
Ö2 | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri tasarlayabilme. | P.1.5 | 7 |
Ö3 | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri değerlendirebilme. | P.1.6 | 7 |
Ö4 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını ifade edebilme. | P.6.1 | 1 |
Ö5 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını kavrayabilme. | P.6.2 | 1 |
Ö6 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını düzenleyebilme. | P.6.3 | 1 |
Ö7 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyallerin, programların ve eğitim ortamlarının çocuk gelişimine etkisini ele alarak analiz edebilme. | P.6.4 | 1 |
Ö8 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını geliştirebilme. | P.6.5 | 1 |
Ö9 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını değerlendirebilme. | P.6.6 | 1 |
Ö10 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) açıklayabilme. | P.7.1 | 1 |
Ö11 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerinin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) çocuklara etkisini kavrayabilme. | P.7.2 | 1 |
Ö12 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) eğitim sürecine entegre edebilme. | P.7.3 | 1,7 |
Ö13 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) nasıl uygulayabileceğini analiz edebilme. | P.7.4 | 1 |
Ö14 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) tasarlayabilme. | P.7.5 | 1,7 |
Ö15 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) çocuk gelişimine katkısını değerlendirebilme. | P.7.6 | 1,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Okulda ilk gün- Dönem planı hazırlama-uygulama, uygulama okulunu tanıma |
2 | Uygulama rehber öğretmenini günlük iş analizini gözlemleme ve uygulama rehber öğretmeniyle birlikte değerlendirme ve raporlama. |
3 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan serbest zaman etkinliğini uygulama ve değerlendirme |
4 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan Türkçe-dil etkinliğini uygulama ve değerlendirme |
5 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan oyun-hareket etkinliğini uygulama ve değerlendirme |
6 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan müzik etkinliğini uygulama ve değerlendirme |
7 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan müzik etkinliğini uygulama ve değerlendirme |
8 | VİZE |
9 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan fen ve matematik etkinliğini uygulama ve değerlendirme |
10 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan drama etkinliğini uygulama ve değerlendirme |
11 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan sanat etkinliği uygulama ve değerlendirme |
12 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan okuma-yazmaya hazırlık etkinliğini uygulama ve değerlendirme |
13 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan aile katılım etkinliğini uygulama ve değerlendirme |
14 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan aile katılım etkinliğini uygulama ve değerlendirme |
15 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan aile katılım etkinliğini uygulama ve değerlendirme |
16 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Anadolu Üniversitesi. (2011). Öğretmenlik Uygulaması I. Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Çakmakçıoğlu, A. (2010). Belirli Günler ve Haftalar. Bu Yayınevi. | |
MEB. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Öğretmen Yetiştirme Yönergesi. (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/956.html) | |
YÖK. (1998). Fakülte Okul İşbirliği. Yüksek Öğretim Kurumu Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | 1 | 60 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 48 | 48 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 252 | ||
Toplam Yük / 30 | 8,40 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 | P7 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri uygulayabilme. | 3 | - | - |
Ö2 | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri tasarlayabilme. | 3 | - | - |
Ö3 | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri değerlendirebilme. | 3 | - | - |
Ö4 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını ifade edebilme. | - | - | 5 |
Ö5 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını kavrayabilme. | - | - | 5 |
Ö6 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını düzenleyebilme. | - | - | 5 |
Ö7 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyallerin, programların ve eğitim ortamlarının çocuk gelişimine etkisini ele alarak analiz edebilme. | - | - | 5 |
Ö8 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını geliştirebilme. | - | - | 5 |
Ö9 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını değerlendirebilme. | - | - | 5 |
Ö10 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) açıklayabilme. | - | - | 5 |
Ö11 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerinin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) çocuklara etkisini kavrayabilme. | - | - | 5 |
Ö12 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) eğitim sürecine entegre edebilme. | - | - | 5 |
Ö13 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) nasıl uygulayabileceğini analiz edebilme. | - | - | 5 |
Ö14 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) tasarlayabilme. | - | - | 5 |
Ö15 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) çocuk gelişimine katkısını değerlendirebilme. | - | - | 5 |