Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02431011 | Okul Öncesi Eğitimde Oyun ve Müzik | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU | B-129 | [email protected] | 7682 |
Dersin İçeriği
Oyunun tanımı, türleri, oyunla ilgili sınıflandırmalar, ülkemizin farklı bölgelerinde oynanan yöresel çocuk oyunları ve oyuncak oyun materyallerinin işlevi ve oyuncak güvenliği. Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi, Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, Çocukluk döneminde müzik gelişimi, Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri, Ses Dinleme ve ayırt etme, Şarkı söyleme, Yaratıcı hareket ve dans, Ritim, Müzikli öyküler, Gelişimci/eğitimci/ailenin rolü ve önemi, Ortam ve çalgılar, Müzikle ilgili yaklaşımlar, Müziğin tedavi edici rolü, Değişik çocuk grupları (örn: bebekler, okulöncesi dönem çocukları, ilköğretim dönemindeki çocuklar, engelliler, hastanede yatan çocuklar...) için gelişimi desteklemede kullanılabilecek müzik programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
Dersin Amacı
Çocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek. Müziğin tanımı, amaçları, eğitimdeki önemi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyal ve program geliştirir, değerlendirir, gereksinim ve gelişim düzeylerine uygun öğrenmelerini desteklemek için uygun eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
P7 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) planlar, hazırlar ve değerlendirir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını geliştirebilme. | P.6.5 | 7 |
Ö2 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını değerlendirebilme. | P.6.6 | 7 |
Ö3 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) açıklayabilme. | P.7.1 | 1 |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerinin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) çocuklara etkisini kavrayabilme. | P.7.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Oyunun tanımı ve tarihçesi |
2 | Oyunla ilgili kuramlar |
3 | Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri |
4 | Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları |
5 | Oyuncak ve Oyun Materyali Oyuncak güvenliği |
6 | Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme |
7 | Vize |
8 | Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi |
9 | Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi Çocukluk döneminde müzik gelişimi |
10 | Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri |
11 | Gelişimci/eğitimci/ailenin rolü ve önemi |
12 | Özel Gereksinimliler ve Müzik Terapi |
13 | Oyun ve Müzik Etkinlikleri Örnek Sunumları |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Artan, İsmihan., (1994),?Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri, Okulöncesi Eğitimciler İçin El kitabı, YA-PA Yayınları, İstanbul. |
Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul | |
Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), erken çocukluk müfredat için pratik bir rehber, 5th Edition, Mac Millan College Publishing Company, Amerika Birleşik Devletleri | |
Sevinç, M. (2004) Oyun, MORPA Yayınları, İstanbul | |
Sheridan, M. (1999) erken çocuklukta oyun, Routledge, Londra. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | 1 | 60 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 12 | 12 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 78 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,60 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 | P7 |
---|---|---|---|
Ö1 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını geliştirebilme. | 5 | - |
Ö2 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını değerlendirebilme. | 5 | - |
Ö3 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) açıklayabilme. | - | 4 |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerinin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) çocuklara etkisini kavrayabilme. | - | 4 |