İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02431010 Okul Öncesi Eğitimde Fen ve Matematik 2 Güz 3 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM B-127 [email protected] 7687 Salı
10:00-12:00
Dersin İçeriği
Bilim nedir? Çocuklar bilimi nasıl öğrenirler?, Bilimsel Süreç Becerileri, Okul Öncesi Eğitimde Bilim Programları ve Bilim Öğretim Yöntemleri, Bilim ve Doğa Köşesi ile Bilim Eğitimi Materyalleri, Bilim Eğitiminde Öğretmenin, Ailenin ve Toplumun Rolü, Bilim Eğitiminde Değerlendirme, Bilim etkinliği planlama, materyal hazırlama ve tartışma, Doğa Eğitimi, doğada yapılan bilim etkinlikleri, Matematiğin tanımı, içeriği. Günlük yaşamdaki matematik, Dünyada okulöncesi çocukları için kullanılan matematik programları,Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme
Dersin Amacı
Bu ders ile öğretmen adaylarının erken çocukluk eğitiminde bilim ve doğanın önemini kavramalarını sağlamak, bilim ve doğa ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bilim ve doğa ile ilgili temel kavramların öğretilmesinde kullanılacak yöntemleri tanıtmak; kavram haritaları oluşturma becerisi kazandırmak; bilim etkinlikleri planlayabilecekleri sınıf dışı ortamları tanıtmak ve sürdürülebilir gelişme için eğitimin önemini kavramalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Bu dersin sonunda: Matematiksel düşünceyi, okulöncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini, ilkelerini, uygulama süreçlerini ve yöntemlerini, matematiksel düşünceyi geliştirmeye yönelik materyalleri kavrayabilecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyal ve program geliştirir, değerlendirir, gereksinim ve gelişim düzeylerine uygun öğrenmelerini desteklemek için uygun eğitim ortamlarını düzenler. 4
P7 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) planlar, hazırlar ve değerlendirir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını geliştirebilme. P.6.5 1
Ö2 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını değerlendirebilme. P.6.6 1
Ö3 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) açıklayabilme. P.7.1 1
Ö4 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerinin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) çocuklara etkisini kavrayabilme. P.7.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Fennin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi
2 Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi
3 Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri
4 Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü
5 Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri
6 Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri
7 Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri
8 Vize
9 Matematiğin tanımı, içeriği. Günlük yaşamdaki matematik
10 Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi
11 Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
12 Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme)
13 Dünyada okulöncesi çocukları için kullanılan matematik programları
14 Fen ve Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme
15 Fen ve Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme
16 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Akman, B., Çelebi Öncü, E., Güler, T. ve Karaaslan, T. (2005). Çocuklarla Mutfakta Eğlence. İstanbul: Epsilon Yayınevi.
Akman, B., Uyanık Balat, G. ve Güler, T. (2010). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: PEGEM Akademi Yayınları.
Aktaş, A.Y(2006). Okulöncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Yayınevi, Ankara.
Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. ?Çevre Eğitimi? Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 11-34.
Okul matematiği için ilkeler ve standartlar. NCTM.2000.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 76
Toplam Yük / 30 2,53
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P6 P7
Ö1 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını geliştirebilme. 4 -
Ö2 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını değerlendirebilme. 4 -
Ö3 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) açıklayabilme. - 5
Ö4 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerinin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) çocuklara etkisini kavrayabilme. - 5