İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02431008 Okul Öncesi Eğitimde Yönetim ve Liderlik 2 Güz 3 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM B-127 [email protected] 7687 Salı
10:00-12:00
Dersin İçeriği
Yönetim ilke ve kuramları, kurumlarla ilgili yönetmelikler, kurumlarda bulunan personelin özellikleri ve sorumlulukları, kurumlarda bütçe ve kaynak kullanımı ile ilgili konulara yer verilecektir.
Dersin Amacı
Yönetim ilke ve kuramları, kurumlarla ilgili yönetmelikler, kurumlarda bulunan personelin özellikleri ve sorumlulukları, kurumlarda bütçe ve kaynak kullanımı ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır. Bu dersin amacı, İş hayatında kişisel ve kurumsal hedeflere ulaşmak için gerekli liderlik ve ekip yönetimi becerilerinin kazanılmasını, en gelişmiş yönetim stratejilerinin kullanılmasını ve liderliğin özünün kavranmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. 4
P11 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme. P.11.1 1
Ö2 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme. P.11.2 1
Ö3 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili ifade edebilme. P.10.1 1
Ö4 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanmanın, alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki yenilikleri takip etmenin önemini açıklayabilme. P.10.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yönetim ve Denetim Kavramı ve İşlevi
2 Yönetim-Denetim ve Değerlendirme Kavramları ve İlişkisi
3 Yönetim-Denetimin Boyutları
4 Yönetim-Denetimin İlkeleri ve Süreçleri
5 Denetçi Rolleri
6 Yönetim-Denetimde İnsan İlişkileri
7 Yönetim-Denetimde İnsan İlişkileri
8 Vize
9 Liderlik Kavramı ve Liderliğin Özellikleri
10 Liderlik Becerilerinin Kazanılması ve Geliştirilmesi
11 Özellikler Yaklaşımı
12 Davranışsal Liderlik Yaklaşımı
13 Durumsal Liderlik Yaklaşımı
14 Ekip Yönetimi ve Önemi, Ekip Yönetiminde Liderin Rolü
15 Ekip Yönetimi ve Önemi, Ekip Yönetiminde Liderin Rolü
16 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi (1986). Eğitim Yönetiminde Denetleme ve Değerlendirme Sempozyumu. Ankara:A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
Baltaş(2012). Ekip Çalışması ve Liderlik, Remzi Kitabevi
Celaleddin Serinkan (2012). Liderlik ve Motivasyon (Geleneksel ve Güncel Yaklaşımlar), Nobel Yayın Dağıtım.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 76
Toplam Yük / 30 2,53
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10 P11
Ö1 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili ifade edebilme. 4 -
Ö2 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanmanın, alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki yenilikleri takip etmenin önemini açıklayabilme. 4 -
Ö3 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme. - 5
Ö4 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme. - 5