Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02431008 | Okul Öncesi Eğitimde Yönetim ve Liderlik | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Sunum |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM | B-127 | [email protected] | 7687 | Salı 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Yönetim ilke ve kuramları, kurumlarla ilgili yönetmelikler, kurumlarda bulunan personelin özellikleri ve sorumlulukları, kurumlarda bütçe ve kaynak kullanımı ile ilgili konulara yer verilecektir.
Dersin Amacı
Yönetim ilke ve kuramları, kurumlarla ilgili yönetmelikler, kurumlarda bulunan personelin özellikleri ve sorumlulukları, kurumlarda bütçe ve kaynak kullanımı ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır. Bu dersin amacı, İş hayatında kişisel ve kurumsal hedeflere ulaşmak için gerekli liderlik ve ekip yönetimi becerilerinin kazanılmasını, en gelişmiş yönetim stratejilerinin kullanılmasını ve liderliğin özünün kavranmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P10 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. | 4 |
P11 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme. | P.11.1 | 1 |
Ö2 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme. | P.11.2 | 1 |
Ö3 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili ifade edebilme. | P.10.1 | 1 |
Ö4 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanmanın, alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki yenilikleri takip etmenin önemini açıklayabilme. | P.10.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Yönetim ve Denetim Kavramı ve İşlevi |
2 | Yönetim-Denetim ve Değerlendirme Kavramları ve İlişkisi |
3 | Yönetim-Denetimin Boyutları |
4 | Yönetim-Denetimin İlkeleri ve Süreçleri |
5 | Denetçi Rolleri |
6 | Yönetim-Denetimde İnsan İlişkileri |
7 | Yönetim-Denetimde İnsan İlişkileri |
8 | Vize |
9 | Liderlik Kavramı ve Liderliğin Özellikleri |
10 | Liderlik Becerilerinin Kazanılması ve Geliştirilmesi |
11 | Özellikler Yaklaşımı |
12 | Davranışsal Liderlik Yaklaşımı |
13 | Durumsal Liderlik Yaklaşımı |
14 | Ekip Yönetimi ve Önemi, Ekip Yönetiminde Liderin Rolü |
15 | Ekip Yönetimi ve Önemi, Ekip Yönetiminde Liderin Rolü |
16 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi (1986). Eğitim Yönetiminde Denetleme ve Değerlendirme Sempozyumu. Ankara:A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. |
Baltaş(2012). Ekip Çalışması ve Liderlik, Remzi Kitabevi | |
Celaleddin Serinkan (2012). Liderlik ve Motivasyon (Geleneksel ve Güncel Yaklaşımlar), Nobel Yayın Dağıtım. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 76 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,53 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P10 | P11 |
---|---|---|---|
Ö1 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili ifade edebilme. | 4 | - |
Ö2 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanmanın, alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki yenilikleri takip etmenin önemini açıklayabilme. | 4 | - |
Ö3 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme. | - | 5 |
Ö4 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme. | - | 5 |