Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02431007 | Çocuk Kitapları Hazırlama | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Canan KELEŞ ERTÜRK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Canan KELEŞ ERTÜRK | B-127 | [email protected] | 7686 |
Dersin İçeriği
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, basılı yayınların özellikleri, okul öncesi eğitimde ana dili etkinlikleri planlama ve uygulama konularının verildiği derstir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ana dili etkinliklerinin önemi kavratılarak, okul öncesi eğitimde ana dili etkinlikleri planlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P7 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) planlar, hazırlar ve değerlendirir. | 5 |
P10 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. | 4 |
P12 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.12.6 | 7 |
Ö2 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili ifade edebilme. | P.10.1 | 7 |
Ö3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. | P.10.5 | 7 |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) eğitim sürecine entegre edebilme. | P.7.3 | 1,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Çocuk Kitaplarının Özellikleri |
2 | Çocuk Kitaplarının Özellikleri |
3 | Basılı Yayınların Özellikleri |
4 | Çocuk Yayınlarında Bulunması Gereken Özellikler |
5 | Yaş Grubuna Uygun Kitap Seçiminde Ailelere Ve Eğitimcilere Rehberlik |
6 | Okul Öncesi Dönemde Çocuk Kitaplarının İç Yapı Özellikleri |
7 | Okul Öncesi Dönemde Çocuk Kitaplarının Dış Yapı Özellikleri |
8 | Vize |
9 | Okul Öncesi Eğitimde Ana Dili Etkinlikleri Uygulama |
10 | Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik kitap hazırlama |
11 | Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik kitap hazırlama |
12 | Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik kitap hazırlama |
13 | Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik kitap hazırlama |
14 | Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik kitap hazırlama |
15 | Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik kitap hazırlama |
16 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Gönen, M. (Ed.). (2013). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Eğiten Kitap. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | 1 | 60 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 80 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,67 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P7 | P10 | P12 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) eğitim sürecine entegre edebilme. | 5 | - | - |
Ö2 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili ifade edebilme. | - | 5 | - |
Ö3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. | - | 5 | - |
Ö4 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | 4 |