İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02431007 Çocuk Kitapları Hazırlama 2 Güz 3 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Canan KELEŞ ERTÜRK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Canan KELEŞ ERTÜRK B-127 [email protected] 7686
Dersin İçeriği
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, basılı yayınların özellikleri, okul öncesi eğitimde ana dili etkinlikleri planlama ve uygulama konularının verildiği derstir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ana dili etkinliklerinin önemi kavratılarak, okul öncesi eğitimde ana dili etkinlikleri planlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) planlar, hazırlar ve değerlendirir. 5
P10 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. 4
P12 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.12.6 7
Ö2 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili ifade edebilme. P.10.1 7
Ö3 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. P.10.5 7
Ö4 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) eğitim sürecine entegre edebilme. P.7.3 1,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Çocuk Kitaplarının Özellikleri
2 Çocuk Kitaplarının Özellikleri
3 Basılı Yayınların Özellikleri
4 Çocuk Yayınlarında Bulunması Gereken Özellikler
5 Yaş Grubuna Uygun Kitap Seçiminde Ailelere Ve Eğitimcilere Rehberlik
6 Okul Öncesi Dönemde Çocuk Kitaplarının İç Yapı Özellikleri
7 Okul Öncesi Dönemde Çocuk Kitaplarının Dış Yapı Özellikleri
8 Vize
9 Okul Öncesi Eğitimde Ana Dili Etkinlikleri Uygulama
10 Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik kitap hazırlama
11 Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik kitap hazırlama
12 Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik kitap hazırlama
13 Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik kitap hazırlama
14 Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik kitap hazırlama
15 Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik kitap hazırlama
16 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Gönen, M. (Ed.). (2013). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Eğiten Kitap.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama 1 60 (%)
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 80
Toplam Yük / 30 2,67
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P7 P10 P12
Ö1 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) eğitim sürecine entegre edebilme. 5 - -
Ö2 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili ifade edebilme. - 5 -
Ö3 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. - 5 -
Ö4 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - 4