Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02431006 | Erken Çocukluk Eğitim Kurumlarında Gözlem | 2 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Sunum |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU | B-129 | [email protected] | 7682 |
Dersin İçeriği
Erken çocukluk bakım ve eğitim hizmeti veren kurumlarda gözlem yapma, çocuk gözlem teknikleri, günlük etkinlikleri gözleme, ürün dosyası hazırlama, çocuklarla ilgili kayıt formlarını doldurma, öğretmen yeterlikleri
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğretmen adayının öğretmenlik mesleğini ve erken çocukluk eğitim ve bakım hizmeti veren kurumların yapısını, işleyişini, dinamiklerini tanıması, bu kurumlarda gözlemler yaparak öğretmenlik mesleği ve erken çocukluk eğitimi alanının gerektirdiği bilgi becerilerin saptamasını yaparak bu alanda öğretmenlik yapmak için kendi öz-değerlendirmesini yapmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 5 |
| P6 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyal ve program geliştirir, değerlendirir, gereksinim ve gelişim düzeylerine uygun öğrenmelerini desteklemek için uygun eğitim ortamlarını düzenler. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri tanımlayabilme. | P.5.1 | 1 |
| Ö2 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri özümseyebilme. | P.5.2 | 1 |
| Ö3 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri uygulayabilme. | P.5.3 | 1 |
| Ö4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri ayırt edebilme. | P.5.4 | 1 |
| Ö5 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri planlayabilme. | P.5.5 | 1 |
| Ö6 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri izleyebilme ve değerlendirebilme. | P.5.6 | 1 |
| Ö7 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını ifade edebilme. | P.6.1 | 1 |
| Ö8 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını kavrayabilme. | P.6.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders işlenişinin açıklanması Uygulama gruplarının belirlenmesi |
| 2 | Çocuk gözlem teknikleri |
| 3 | Çocuk gözlem teknikleri |
| 4 | Erken Çocukluk Eğitimi Programının tanıtımı |
| 5 | Erken Çocukluk Eğitimi Programının tanıtımı |
| 6 | Genel öğretmen yeterlilikleri |
| 7 | Genel öğretmen yeterlilikleri |
| 8 | Vize |
| 9 | Özel alan öğretmen yeterlikleri |
| 10 | Özel alan öğretmen yeterlikleri |
| 11 | Özel alan öğretmen yeterlikleri |
| 12 | Özel alan öğretmen yeterlikleri |
| 13 | Uygulamaya ilişkin sunumlar |
| 14 | Uygulamaya ilişkin sunumlar |
| 15 | Uygulamaya ilişkin sunumlar |
| 16 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | MEB Erken Çocukluk Eğitimi Programı |
| MEB Okul Öncesi Öğretmenliği Özel Alan Yeterlilikler Kitabı | |
| MEB Öğretmen Yeterlilikleri Kitabı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 80 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,67 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P5 | P6 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri tanımlayabilme. | 5 | - |
| Ö2 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri özümseyebilme. | 5 | - |
| Ö3 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri uygulayabilme. | 5 | - |
| Ö4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri ayırt edebilme. | 5 | - |
| Ö5 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri planlayabilme. | 5 | - |
| Ö6 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri izleyebilme ve değerlendirebilme. | 5 | - |
| Ö7 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını ifade edebilme. | - | 4 |
| Ö8 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını kavrayabilme. | - | 4 |
