Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02431005 | Türk toplumunda Farklı Kültürlerde Çocuk | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Sunum |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Tarihsel süreçte çocukluk kavramı, modern çocukluk paradigması, postmodern çocukluk paradigması, pragmatist yaklaşım, Türkiye ve Dünyada çocukluk çalışmaları, çocuk, aile ve eğitim.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; ilk çağlardan bugüne kadar farklı uygarlıklardaki `çocukluk' kavramı hakkında genel bilgi sahibi olmak; Türkiye?de çocukluğun ne tür değişimler geçirdiğini incelemek; sosyal ve kültürel bağlamda çocuk- aile- toplum ilişkisinin özümsenmesini sağlamaktır. Bu ders ile ayrıca; erken çocukluk eğitimi alanında uzmanlaşacak bireylere; çocukluğun kavramsallaştırılmasına yönelik bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. | 5 |
| P11 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme. | P.11.1 | 1 |
| Ö2 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme. | P.11.2 | 1 |
| Ö3 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini yeni durumlara uyarlayabilme. | P.11.3 | 1 |
| Ö4 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini tahlil edebilme. | P.11.4 | 1 |
| Ö5 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik aktiviteleri tasarlayabilme. | P.11.5 | 1 |
| Ö6 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemine ilişkin önerilerde bulunabilme. | P.11.6 | 1 |
| Ö7 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki ortak noktaları bulabilme. | P.10.4 | 1 |
| Ö8 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. | P.10.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tarihsel süreçte çocukluk kavramı |
| 2 | modern çocukluk paradigması |
| 3 | postmodern çocukluk paradigması |
| 4 | pragmatist yaklaşım |
| 5 | Türkiye ve Dünyada çocukluk çalışmaları |
| 6 | çocuk, aile ve eğitim |
| 7 | Dünyanın çocuklardan beklentilerine yönelik çalışmaların incelenmesi |
| 8 | VİZE |
| 9 | Türkiye de Çocuk Kavramı |
| 10 | Türkiye de Çocuk kökenli sorunlar |
| 11 | Türkiye deki kültürlerde çocuk |
| 12 | Dünyada farklı kültürlerde çocuk |
| 13 | Dünyada farklı kültürlerde çocuk |
| 14 | Türkiye ve Dünya da çocuk sorunlarına yönelik çözüm önerileri |
| 15 | Türkiye ve Dünya da çocuk sorunlarına yönelik çözüm önerileri |
| 16 | final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Akyüz, E. (2001). Çocuk Hakları Sözleşmesinin Temel İlkeleri Işığında Çocuğun Eğitim Hakkı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, |
| Bekman, S. Ve Aksu-Koç, A. (2013). İnsan Gelişimi, Aile ve Kültür. Koç Üniversitesi Yayınları | |
| Erbay, E. (2013). Çocuk Hakları. Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul. | |
| Franklin, B. (1993). Çocuk Hakları. Ayrıntı Yayınları, İstanbul. | |
| Heywood, C. (2003). Baba Bana Top At. Kitap Yayınevi, İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 76 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 | P11 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki ortak noktaları bulabilme. | 5 | - |
| Ö2 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. | 5 | - |
| Ö3 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme. | - | 4 |
| Ö4 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme. | - | 4 |
| Ö5 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini yeni durumlara uyarlayabilme. | - | 4 |
| Ö6 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini tahlil edebilme. | - | 4 |
| Ö7 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik aktiviteleri tasarlayabilme. | - | 4 |
| Ö8 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemine ilişkin önerilerde bulunabilme. | - | 4 |
